نماینده مجلس دهم: شهردار بعدی تهران از بدنه شهرداری انتخاب شود

تهران- ایرنا- نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهران شهرداری می‌خواهد که شهر را بشناسد، گفت: در دور بعد و برای نخستین بار شهردار پایتخت از بدنه شهرداری انتخاب شود.

«یحیی کمالی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مدیریت شهری آینده تهران و وظیفه مهم شورای شهر در انتخاب شهردار، گفت: شهردار وظایف خطیری را به عهده دارد و شورای شهر تهران نباید شهرداری را انتخاب کند که نگاه سیاسی اعضای شورا را تامین کند بلکه باید فردی را انتخاب کنند که ذائقه مردم را با عملکرد غیرسیاسی اش شیرین کند.

وی با بیان اینکه شهر تهران با چالش های فراوانی در حوزه ساخت و سازهای بی‌رویه، ترافیک و آلودگی هوا مواجه است، ادامه داد: برای حل این چالش ها نیازمند اقدام ملی و نیازمند مدیریتی مطلوب در پایتخت هستیم.

کمالی پور عنوان کرد: تهران شهرداری می خواهد که فارغ از مسایل سیاسی کار کند، هرچند که در حال حاضر تصور انتخاب شهردار بدون درنظر گرفتن مسایل سیاسی محال به نظر می رسد.

وی تاکید کرد که اعضای شورای شهر باید عملکرد افراد را در حوزه کلانشهر تهران بررسی کنند؛ البته اینکه فرد وابستگی به جریانی داشته باشد مهم نیست، بلکه مهم این است که شهردار تهران مدیریت خوب و بدون نگاه سیاسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظام ما به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی استوار بر ارزش ایثار، جهاد، شهادت و پایمردی است و افزود: این موارد ارزش هایی هستند که نظام بر اساس آنها شکل گرفته و ارزشی بودن یعنی انسانی که نسبت به عملکردش در حوزه های مختلف متعهد باشد و به دنبال رانت و فساد نباشد.

کمالی پور با تاکید بر اینکه بهتر است شهردار آینده تهران از نیروهای خود این نهاد باشد، خاطرنشان کرد: اگر شخصی از بدنه شهرداری بیاید و این قابلیت را داشته باشد که شهردار شود، به طور قطع نسبت به گزینه های هم ردیف، برتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha