۱۲ هزار میلیارد ریال سهم اعتبارات هزینه‌ای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات هزینه‌ای این استان در سال جاری ۱۲ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال است که نسبت به رقم هفت هزار و ۵۴۵ میلیارد ریالی سال گذشته، ۶۲.۵ درصد رشد کرده است.

رضا جمشیدی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: سهم اعتبارات هزینه ای استان از کل سهم استان های کشور از این محل در سال ۹۹ به میزان ۵.۶ درصد و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵.۷ درصد تعیین شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خراسان رضوی در سال جاری ۲۹ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته، که ۱۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال بود، ۱۲۰.۵ درصد رشد داشته است، سهم خراسان رضوی از اعتبارات تملک دارایی کل استانها در سال ۹۹ به میزان ۴.۹ درصد بوده که در سال جاری تغییری نداشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: محاسبه حقوق و مزایای مستمر از محل توزیع هفت هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال براساس پرداختی خردادماه کارکنان رسمی و پیمانی توسط خزانه معین استان و با در نظر گرفتن سرانه پاداش پایان سال کارکنان رسمی و پیمانی ۲۰ میلیون ریال خواهد بود.

جمشیدی، توزیع هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال براساس پرداختی خردادماه کارکنان قراردادی توسط خزانه معین استان و با در نظر گرفتن سرانه پاداش پایان سال به مبلغ ۲۰ میلیون ریال، توزیع مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال به منظور تامین بار مالی مانده مرخصی بازنشستگان سال ۱۳۹۹ دستگاه های اجرایی استان، اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بابت پژوهشهای کاربردی به صورت متمرکز، رشد سایر اعتبارات سال ۱۳۹۹ دستگاه های اجرایی بدون مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان و ردیف های متفرقه به میزان ۳۰ درصد از دیگر موارد مربوط به توزیع اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استان در سال جاری برشمرد.

وی گفت: مجموع اعتبارات ابلاغ شده به خراسان رضوی در سال جاری ۱۵ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال است که از این محل ۶ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال کسر می گردد، لذا سه هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال اعتبارات استانی، چهار هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال شامل یک سوم به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال و دو سوم به مبلغ چهار هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال اعتبارات سه درصد نفت و گاز، هزار و ۸۳ میلیارد ریال اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده قابل توزیع بین دستگاه های اجرایی استان است.

وی افزود: افزون بر این ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور قابل توزیع است.

در این نشست پس از شرح نحوه توزیع اعتبارات بین دستگاه های اجرایی، مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان مبنی بر طرحهای جامع شهری تربت جام و دولت آباد، طرح هادی شهری «مزداوند» به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha