کنکور در فارس با حضور بیش از ۸۹ هزار داوطلب برگزار می‌شود

شیراز- ایرنا- نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰، روزهای چهارشنبه نهم تیرماه، پنجشنبه دهم تیرماه، جمعه یازدهم تیرماه و شنبه دوازدهم تیرماه با حضور ۸۹هزار و ۴۲۸ داوطلب در این استان برگزار خواهد شد.

علیرضا افشاری‌فر ، یکشنبه در کفت و گو با ایرنا افزود:این آزمون در استان فارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در پنج گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان ‌های خارجی می‌شود که  ۴۱هزار و ۴۲۴ نفر در گروه تجربی، هشت هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، هفت هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت می کنند.
وی گفت: آزمون سراسری گروه هنر چهارشنبه صبح ۹تیرماه، گروه علوم ریاضی و انسانی پنجشنبه صبح ۱۰تیرماه، گروه تجربی جمعه صبح ۱۱ تیرماه و گروه زبان شنبه صبح ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد. 
افشاری‌فر با تأکید بر اینکه، برای برگزاری این آزمون، تمهیدات لازم به‌منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، گفت: امسال تعداد حوزه‌ها و روزهای آزمون برای کاهش تراکم داوطلبان افزایش یافته و آزمون‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
وی افزود: برای افراد معلول حوزه‌ اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین از داوطلبان مبتلا به کرونا با هماهنگی معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک بیمارستان، آزمون گرفته می‌شود.
افشاری فر ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، افرادی که در زمان برگزاری آزمون‌ها مشکوک به بیماری کرونا باشند نیز به محیط‌های اختصاصی درنظرگرفته شده هدایت می‌شوند و در مکانی جداگانه آزمون خواهند داد.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس بیان کرد: آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۰، در شهرستان های  استان در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون افزود: کارت‌های شرکت در آزمون‌ همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه مورخ ششم تیرماه لغایت روز سه‌شنبه مورخ هشتم تیرماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.
افشاری فر ادامه داد: متقاضیان‌ شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کنند و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام ۱۲ رقمی و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
وی بیان داشت: متقاضیانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود نیز اقدام کنند.
افشاری فر گفتد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
 وی همچنین در مورد نحوه اصلاح اطلاعاتی که احیانا به اشتباه در کارت شرکت در آزمون درج شده است، گفت: متقاضیان درصورت مشاهده نقص احتمالی در مشخصات سجلی شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا روز دوازدهم تیرماه منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.
افشاری فر عنوان داشت: چنانچه نسبت به سایر اطلاعات مندرج معترض هستند، ضروری است برای بررسی موضوع صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ روزهای اعلام شده طبق زمان بندی مشخص شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه به شهرستان مراجعه کنند.
وی افزود: واحد رفع نقص شهرستان شیراز در خیابان ساحلی غربی مجتمع فرهنگی_رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.
افشاری فر به تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه های رفع نقص با توجه به گروه های آزمایشی اشاره کرد و گفت: زمان مراجعه گروه آزمایشی هنر به باجه رفع نقص روز سه‌شنبه هشتم تیرماه، گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی روزهای سه‌شنبه هشتم تیرماه و چهارشنبه نهم تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی روزهای چهارشنبه نهم تیرماه و پنجشنبه دهم تیرماه و گروه آزمایشی زبان های خارجی روز پنجشنبه دهم تیرماه و جمعه یازدهم تیرماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha