تصویب تعرفه خدمات پرستاری خواسته دیرینه پرستاران بود

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از همه افرادی که کمک کردند تا قانون ۲۴ سال به زمین مانده تعرفه خدمات پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه سلامت به نتیجه برسد، تشکر می کنم. ۶ تیر ۱۳۸۶ این قانون در مجلس مصوب شده بود اما تا امروز بر زمین مانده بود.

به گزارش ایرنا از وبدا، مریم حضرتی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: امروز(یکشنبه) خواسته دیرینه پرستاران یعنی آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که دستاورد بزرگی بود، محقق شد و به جامعه پرستاری تبریک می گویم و از همه افرادی که در این راه کمک کردند، تشکر می کنم. 

وی افزود: حدود ۵۰۰ بسته خدمتی پرستاری که در سال ۹۰ توسط سازمان نظام پرستاری مشخص شده بود، مورد بازنگری قرار گرفت و تعرفه استاندارد این خدمات با کمک اداره کل تعرفه خدمات درمانی معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، معاونت های مختلف وزارت بهداشت و نیز سازمان نظام پرستاری، تهیه و ارزش نسبی آنها تعیین شد. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز با اتفاق نظر اعضای شورای عالی بیمه سلامت، آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری مصوب شد. هدف اصلی از این تعرفه گذاری، برقراری عدالت در توزیع درآمدها و هویت بخشی مستقل به خدمات پرستاری است و این دو هدف اصلی ما، محقق شد و این دستاورد بزرگ را به جامعه پرستاری تبریک می گویم و از وزیر بهداشت که همواره از جامعه پرستاری حمایت کرده، تشکر می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha