۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84385992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۱ هزار کردستانی دوز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

سنندج - ایرنا - معاون اموز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ کردستانی تاکنون دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با تامین واکسن، نوبت اول واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا هم آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان علیه کرونا واکسیناسیون شده اند و ۳۰ هزار دوز واکسن نوبت دوم برای گروه‌های هدف استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های موجود در استان از سه نوع مختلف است، افزود: با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر قادری اظهار داشت: تاکنون ۱۲ مرحله واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است و به دریافت کنندگان مرحله اول واکسن کرونا توصیه  می شود تا منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن باشند.

 وی تاکید کرد: شهروندان از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان‌ دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری نموده تا با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون زنجیره این بیماری قطع شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه ۷ تیر ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۲۲۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۳۶۶ نفر در کردستان بر اثر مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha