۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84386778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ زندانی خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84386778
۲۱ زندانی خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۲۱ زندانی در این استان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی ویژه هفته قوه قضاییه سال جاری قرار گرفتند.

عبدالرحیم گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام بدهی مالی و مانده حبس این محکومان در زندان های استان خراسان شمالی با عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی بخشیده شد و به آغوش خانواده برگشتند.
وی خاطرنشان کرد :  همزمان با عفو رهبری با تحقق کمک ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون ریالی یکی از خیرین  تهرانی  ۳۰ زندانی دیگر نیز آزاد شدند که حدود نیمی از این زندانیان مربوط به شهرستان های شیروان و بجنورد بودند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی افزود: محکومان با جرایم خشن و جرایم خط قرمز ها شامل آزادی نخواهند شد ، زیرا که جامعه را دچار آسیب و نگرانی خواهند کرد، باید تلاش کنیم تا حقوق جامعه نیز به صورت کامل حفظ شود. 

وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از خیران به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز کمک می کنند اظهار داشت: البته این خیران برای کمک علاوه بر داشتن شرایط آزادی مددجو شرط هایی نیز دارند که پشیمانی، ترک  اعتیاد و حرفه آموزی از آن جمله است .

گرجی افزود: نیکوکاران این استان در بهار سال جاری ۵۴ زندانی جرایم  غیرعمد با میزان بدهی ۸۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد کردند که ۵۱ نفر مرد و سه نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده اند.

گرجی افزود: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.
استان خراسان شمالی سه زندان دارد که حدود یکهزار و 700 زندانی در زندان های  دوران محکومیت خود را طی می کنند و براساس آمار شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است  به طوری که براین  اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha