«نذر آب۴» مرداد ماه در ۴ استان اجرا می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح «نذر آب۴» در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی در چهار استان جنوب شرقی کشور، مرداد ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، محمد نصیری در خصوص جزییات اجرای طرح افزود: طرح «نذر آب ۴» در ۱۵ شهرستان استان های جنوب شرقی کشور با هدف تامین آب پایدار برگزار می‌شود؛ هشت شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان خراسان جنوبی، دو شهرستان هرمزگان و دو شهرستان در جنوب کرمان در این طرح از این خدمات بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین سازی و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قنات‌ها و رودها از جمله اقدامات این طرح کشوری است.

نصیری با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نذر آب۳ در سال گذشته گفت: در سال گذشته این طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شد که ۱۰ میلیارد ریال در بخش خدمات درمانی، ۸۰ میلیارد ریال در بخش حمایتی و بقیه در سایر خدمات هزینه شده است.

نصیری گفت: در سه سال اجرای این طرح اقداماتی نظیر ارسال و تجهیز ۱۳۶۵ تانکر آب، توزیع ۴۴۰ هزار بطری آب، توزیع ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد اقلام دارویی و بهداشتی و توزیع ۱۳۷ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی به ۱۰۷ هزار نفر، انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان  گفت: این شرکت نسخه اپلیکیشن ۷۲۴ با پیش‌بینی گزینه‌ای برای جذب کمک‌های مردمی برای نذرآب۴ ساده‌ترین مسیر، را برای دریافت کمک‌های مردمی از طریق این کد دستوری و اپلیکیشن هموار کرد.

به گزارش ایرنا، «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر به آغاز شد.

در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

محمدحسن قوسیان مقدم روز سه شنبه یکم تیر ماه در نشست خبری دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال طرح «نذر آب ۴» از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه در ۱۵ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان به اجرا در آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha