بخشدار: ۲ روستای جغین در شهرستان رودان بر اثر کرونا قرنطینه شدند

بندرعباس - ایرنا - بخشدار جغین رودان گفت: وضعیت شیوع کرونا در این بخش نگران کننده و روبه افزایش است به نحوی که هم اکنون ۲ روستا در این بخش قرنطینه شدند.

یعقوب شمس الدینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها دارای ۳ هزار نفر جمعیت هستند و کرونا در سه روستای دیگر با وضعیت ۲ هزار نفر روندی افزایشی و نگران کننده دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورکارهای بهداشتی کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیازی برای قرنطینه کردن سه روستای یاد شده ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: بخش جغین با ۱۶ روستا و یک شهر و با حدود ۱۸ هزار نفر جمعیت، مشکل‌های دیگری همچون فرسودگی شدید شبکه انتقال آب و هدر رفت بالای آن، مسیر نیازمند به بهسازی و ایمن‌سازی هم دارد.

بخشدار جغین افزود: هدر رفت بالای آب ناشی از فرسودگی شبکه منجر شده وضعیتی شبیه شرایط جیره بندی در این بخش ایجاد شود و در خصوص مسیر جغین به برنطین نیز جان و سلامت مردم در معرض تهدید قرار دارد.

۳۱۱ هزار و ۶۵۶ نمونه گیری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در هرمزگان انجام شده است و درحال حاضر ۶۵۶ نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که ۹۸ نفر آنان در آی‌سی‌یو قرار دارند.

حال ۱۸ نفر از افراد بستری شده در بیمارستان‌های هرمزگان وخیم است و ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر در منزل قرنطینه هستند، همچنین یک هزار و ۴۳۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بخش جغین از توابع شهرستان رودان است که در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب دهبارز، مرکز این شهرستان واقع شده و شهرستان یاد شده در فاصله ۹۵ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۴۴۰ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم آخرین آمار فوتی های کرونا در استان را یک هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار با احتساب ۷ فوتی در شبانه روز گذشته است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: فوت شدگان در شبانه روز گذشته شامل پنج آقا و دو خانم از شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، رودان و قشم با میانگین سنی ۵۷ تا ۸۵ سال بودند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و با اشاره به روند صعودی کرونا در استان، ابراز داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ مبتلای جدید در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و آمار بستری های کرونا در استان به ۶۴۹ نفر رسید که ۹۷ نفر از آنها تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

به گفته این مقام مسوول بیشتر موارد کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی بوده و البته دلتا ویروس نیز در برخی از مناطق شرقی استان مشاهده شده اما تعداد آن بسیار اندک بوده است.

براساس رنگ بندی ستاد ملی کرونا، بیشترین مناطق کرونایی و شدت آن در استان هرمزگان و به رنگ قرمز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha