فعالان مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان‌غربی مورد تجلیل قرار گرفتند

ارومیه- ایرنا- فعالان مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی همزمان با روز جهانی و هفته ملی مبارزه با این بلای خانمان سوز مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی روز سه شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه امروز جهان درگیر یک آسیب اجتماعی مهیب به نام اعتیاد است، گفت: ایران اسلامی به دلیل همجوار بودن با اصلی ترین تولید کنندگان مواد مخدر در جهان، در مسیر ترانزیت این مواد قرار گرفته و همواره با سوداگران مرگ درگیر بوده است.

سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا افزود: شبکه های قاچاق مواد مخدر می خواهند از طریق این استان مواد را به کشورهای اروپایی منتقل کنند و همه ما مسوولیت داریم در مقابله با این مواد خانمان سوز هر آنچه که از دستمان بر می آید، تلاش کنیم تا این سوداگران مرگ نتوانند مواد را از این کشور به کشورهای دیگر انتقال دهند.

وی ادامه داد: مرکز جنایت جنگی بر علیه بشریت یعنی مواد مخدر در خود پایتخت آمریکاست و آنها برنامه ریزی کرده اند تا سرمایه عظیم انسانی را با این مواد از بین ببرند.

وی اضافه کرد: در راستای مقابله با این بلای خانمان‌سوز، نیاز به همبستگی بین دستگاههای اجرایی و مرتبط، مردم و سازمان های مردم نهاد داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: باید جامعه را به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سوق دهیم.

هادی طباطبایی افزود: اعتیاد درد همه جامعه است و اگر همه دست در دست هم دهیم، می توانیم اعتیاد را در جامعه به حداقل برسانیم. 

وی اضافه کرد: در این استان ۶۰۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد که هر کدام از سازمان ها 100 نفر عضو داشته باشند، 60 هزار نفر سفیر در خانواده ها وجود دارد که این ظرفیتی عظیم در راستای اجرای برنامه های اجتماعی فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، هفته نخست تیر به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha