کرمانشاه در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی رتبه ششم کشور را دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت کرمانشاه با اجرای ۵۹ درصد سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی در همه بخش‌ها شامل استقرار سامانه‌، نسخه‌نویسی، نسخه‌پیچی، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه‌شدگان، تبادل اسناد پزشکی و اتصال مراکز درمان در کشور رتبه ششم را دارد.

به گزارش ایرنا، « امید قادری» روز سه‌شنبه در نشست مدیران بیمه، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان کرمانشاه با  «مهدی رضایی» معاون بیمه خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت کشور که در هتل پارسیان برگزار شد، افزود: تقریبا در ۱۰۰ درصد بیمارستان ها خصوصی، دولتی و پاراکلینک ها سامانه الکترونیکی بیمه سلامت استقرار دارد.

او همچنین گفت: سامانه الکترونیکی بیمه سلامت کرمانشاه در ۹۱ درصد با مطب های پزشکی، ۹۷ درصد کلینک های درمانی، ۶۱ درصد با پزشکان بیمارستان ها و ۳۲ درصد با پزشکان مستقل اتصال دارد و در مجموع از نظر اتصال به مراکز درمان، نسخه نویسی، نسخه پیچی و تبادل اسناد پزشکی و تشکیل پرونده های الکترونیکی از میانیگین کشوری بالاتر قرار دارد و جزو استان های برتر کشور است.

اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در کرمانشاه نیازمند توجه بیشتر است

قادری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه، گفت: جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه همگانی سلامت کرمانشاه برابر جمعیت زیرپوشش این صندوق درچند استان کشور است به همین خاطر در راستای اجرای موفیت آمیز آن در استان نیاز به توجه بیشتر سازمان هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه نظام ارجاع پزشک خانواده بیمه سلامت در ۹ شهرستان کرمانشاه اجرا می شود گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰۹ هزار نفر از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

او همچنین با اشاره به طرف قرار داد بودن  ۱۸۰ پزشک عمومی استان کرمانشاه با بیمه سلامت گفت: از ابتدای تیر که این طرح در استان شروع شده تاکنون ۷۰ پزشک و ۲ متخصص برای شرکت در طرح نظام ارجاع پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده اند.

قادری در ادامه گفت: از ابتدای تیر ماه دفترچه های کاغذی برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که طرح نظام ارجاع پزشک خانواده برای آنها به اجرا درمی آید، صادر نمی شود و بیمه شدگان از طریق ارایه کد ملی به مراکز درمان از خدمات پزشکی و نسخه پیچی برخوردار می شوند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha