استاندار: جاده جدید سنندج - مریوان برای کردستانی‌ها توسعه‌آفرین است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: امروز و با بهره‌برداری از پروژه جاده جدید سنندج - مریوان، به لحاظ اهمیت، روزی تاریخی است که برای این استان توسعه‌آفرین است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از جاده جدید سنندج - مریوان(تیژتیژ-گاران)، ضمن تقدیر از دفتر رهبر معظم انقلاب(بخاطر تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه)، رییس جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مربوط در استان بابت همکاری برای بهره‌برداری از این پروژه، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه مهم، آرزوی چندین ساله مردم کردستان و ایمنی راه‌ محور سنندج - مریوان، افزایش یافته و باعث توسعه منطقه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان دولت دوازدهم، راه آهن همدان - سنندج نیز به بهره‌برداری برسد و افزود: امیدواریم در زمان باقی مانده فعالیت این دولت، فرودگاه سقز به عنوان دومین فرودگاه استان هم به بهره‌برداری برسد که قطعا توسعه شهرستان‌های سقز و بانه را به دنبال دارد.

استاندار کردستان اظهار داشت: برای همین پروژه راه آهن همدان - سنندج، طی ۱۶ ماه اخیر، اعتبارات بسیار ویژه‌ای تخصیص یافته است، ضمن اینکه در یکی ۲ ماه گذشته، از ریاست جمهوری درخواست کردم که با اختصاص اعتبارات نقدی به پروژه‌های چندین ساله استان به بهره‌برداری برسد.

مرادنیا تاکید کرد: این نوید را به مردم استان می دهم که با تلاش های انجام شده در پروژه‌های بخش‌های حمل و نقل ریلی و آب، توسعه کردستان با سرعت در پیش است.

طول پروژه جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) ۵۲ کیلومتر است و در ۶ قطعه اجرا شده و شامل سه دستگاه تونل با سه هزار و ۶۳۰ متر که تونل باغان آن یک هزار و ۹۴۲ متر است.

برای اجرای این پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از آن مسیر سنندج - مریوان ۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و ایمنی جاده بسیار بالاتر می رود و همچنین با توجه به وجود مرز باشماق، در توسعه تجارت و توسعه اقتصادی منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مریوان در ۱۲۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز کردستان قرار گرفته است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha