۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84387560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری آذربایجان صادرات گاز طبیعی را افزایش داد

  باکو- ایرنا – وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در گزارشی از افزایش ۳۲ درصدی صادرات گاز طبیعی در پنج ماهه اول سال جاری میلادی خبر داد .

  به  گزارش ایرنا  به  نقل از وزارت انرژی جمهوری آذربایجان ، در پنج ماه اول سال جاری میلادی هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون  متر مکعب گاز طبیعی این کشور صادر شده  است  که  در مقایسه  با زمان مشابه سال قبل ۳۲ درصد  بیشتر است .

  جمهوری آذربایجان در پنج  ماهه سال جاری ۴  میلیارد  و ۲۰۰  میلیون متر مکعب از مجموع  گاز طبیعی صادراتی را  به ترکیه ، دو  میلیارد  و ۱۰۰ میلیون  متر مکعب به اروپا و  یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب را به گرجستان صادر کرده است .

  در پنج ماه سال جاری حجم استخراج گاز طبیعی جمهوری آذربایجان ۱۷ میلیارد متر مکعب بوده  است که ۸.۴ میلیارد متر مکعب آن از بزرگترین میدان گازی کشور " شاه دنیز"  و ۵.۴ مییلیارد متر مکعب نیز از میادین نفتی " آذری ، چراغ  و گونشلی " در دریای خزر از سوی کنسرسیوم شرکت های نفتی خارجی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی ) و ۳.۲ میلیارد متر مکعب نیز توسط شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) استخراج شده است .

  این در حالی است که جمهوری آذربایجان در پنج ماه سال جاری حجم صادرات نفت را در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۶.۳  درصد کاهش داده و  در مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن نفت به بازارهای جهانی صادر کرده است .

  در این مدت یاد شده بیش از ۱۱.۱ میلیون تن نفت از سوی کنسرسیوم شرکت های نفتی خارجی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) فعال در میادین نفتی "آذری ، چراغ و گونشلی " و میدان گازی " شاه دنیز "در دریای خزر و نیز ۶۵۳.۸ هزار تن از سوی خود شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار) صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha