۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84388048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار و ۸۶۴ پرونده قضایی در خرمشهر مختومه شد

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 84388048
۱۰ هزار و ۸۶۴ پرونده قضایی در خرمشهر مختومه شد

آبادان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از ورود ۱۰ هزار و ۷۵۳ پرونده به دادسرای این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۴ پرونده نیز در این مدت توسط قضات مختومه شد.

فاخر باوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود شرایط کرونایی ۱۱۱ فقره بیشتر از پرونده‌های وارده نسبت به سال ۹۸ وارد دادسرا شد.

وی افزود: سال گذشته در بحث حقوق عامه نیز ۲۷ مورد در زمینه‌های مختلف اعم از آب، برق و آسفالت وجود داشت و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۲ فقره در دادگستری خرمشهر به ثبت رسیده است.

باوی با اشاره به رسیدگی به ۱۲ پرونده در خصوص حمایت از تولید در شرکت‌ها و کارخانه‌های خرمشهر اظهارداشت: در سه ماهه امسال نیز ۶ مورد پیگیری در راستای حمایت از تولید و رفع موانع انجام شده است.

وی عمده‌ترین جرایم در شهرستان خرمشهر را سرقت، جرایم رانندگی، تصرف اراضی، نزاع دسته جمعی، مواد مخدر در حد جزئی و ترک انفاق عنوان کرد و افزود: سرقت در برخی موارد به دلیل مشکلات اقتصادی شهرستان خرمشهر صورت می‌گیرد که در ماه‌های مختلف در ردیف‌های یک تا سه بین شهرهای استان قرار می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: سه هزار و ۱۲۰ فقره پرونده در سه ماه اول سال جاری وارد دادگستری خرمشهر شد که از این تعداد سه هزار و ۲۵ فقره پرونده مختومه شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین سارقان تاسیسات عمومی از شهرستان دیگر به شهر وارد می‌شوند، افزود: درخصوص سرقت سیم‌های برق جلسه مشترکی با مدیران ذیربط برگزارشد و یک قرارگاه مبارزه و پیشگیری از سرقت تاسیسات عمومی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط درکنار نیروی انتظامی راه‌اندازی شد و امید است با این کار شاهد کاهش جرایم سرقت باشیم.

پرونده سه فقره قتل توسط شورای حل اختلاف حل و فصل شد

دادستان انقلاب اسلامی خرمشهر با اشاره به حل و فصل پرونده سه فقره قتل گفت: آخرین مورد پرونده در هفته گذشته بود که متهم پس از ۱۳ سال حبس با همکاری شورای حل اختلاف، جمعیت خیرین و متنفذین دادگستری خرمشهر رضایت شاکی جلب و متهم پس از ۱۳ سال از زندان آزاد شد.

وی افزود: با توجه به فلسفه حل اختلاف موارد زیادی به ویژه نزاع‌های دسته جمعی به شورای حل اختلاف ارجاع شد و خوشبختانه با اقدامات خوب شورای حل اختلاف خرمشهر بیش از ۹۰ درصد نزاع‌های دسته جمعی کاهش یافتند.

باوی با اشاره به تیراندازی ها در مراسم عزا و شادی خرمشهر گفت: اقدامات خوبی با همکاری بزرگان، شیوخ و مردم در این زمینه انجام شده و برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی نیز باعث کاهش این موارد شد.

انتخابات ششمین دوره شورای شهر خرمشهر سالم برگزار شد

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: خوشبختانه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر سالم برگزار شد و تخلفات مستندی اعلام نشد البته تعدادی دستگیری در بحث خرید و فروش رای داشتیم اما هیچکدام از افرادی که برای آنها خرید و فروش شده جزو افراد برنده انتخابات نبودند و این نکته مثبتی است که نشان می‌دهد انتخابات سالم انجام شده است.

وی افزود: در روز انتخابات حوزه مینوشهر و خرمشهر قاضی ویژه مستقر کردیم و مواردی که درخصوص خرید و فروش رای به ما گزارش شد در حد هشت تا ۹ فقره نبود که با مشهود بودن جرم در همان لحظه دستگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha