۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳
کد خبر: 84388294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتصاددان روس: با خروج روسیه از سوئیفت این سیستم متضرر خواهد شد

مسکو - ایرنا - میخائیل بیلیایف اقتصاددان روس بر این اعتقاد است که قطع احتمالی ارتباط سوئیف با روسیه این  سیستم پرداخت را با مشکل مواجه می کند.

 به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بیلیایف گفت: روسیه از اعضای «معتبر و وزین» این سیستم‌ به شمار می آید و از این رو قطع ارتباط با روسیه به هیچوجه به نفع این پیام رسان مالی نیست زیرا حجم جدی از پیام های مالی این سیستم به روسیه تعلق دارد و قطع کار با روسیه موجب خسارت جدی برای این سیستم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنتا، بیلیایف همچنین افزود سوئیفت، سیستم پرداختها و یا کانال بانکی به شمار نمی رود زیرا  پول ها از طریق کانالهای بانکی جابجا می شوند و سوئیف تنها سیستم پیامهای مالی است که این پولها را جابجا می کند.

«ولادیمیر ژاباروف» معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هم پیشتر گفته بود: اگر مسکو از سوئیفت جدا شود، به ضرر اروپاست و این اتحادیه مجبور خواهد بود پول نفت را به صورت نقدی در چمدان بپردازد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفته است که روسیه برای حذف و کنار گذاشته شدن از سیستم سوئیفت آماده می شود.

زاخارووا گفت: روسیه تلاش می کند تا ریسک های احتمالی در صورت کنار گذاشته شدن از سوئیفت را به حداقل برساند.

اخیرا پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای خواستار قطع ارتباط روسیه از سوئیفت در صورت "ادامه تجاوزات" روسیه به اوکراین شده است.

سوئیفت یک سیستم تبادل و پرداخت داده بین بانکی است که بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی تقریباً در همه کشورها به آن متصل هستند.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: روسیه در زمان حاضر کنار گذاشته شدن از سیستم سوئیفت را به صورت تئوری بررسی می کند، اما چنین امکانی را بعید نمی داند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha