نساجی – پیکان؛ فرصت پایان قعرنشینی

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی در دیدار امروز پنجشنبه مقابل پیکان این فرصت را دارد که با کسب پیروزی دست‌کم دو پله در جدول صعود کند و حتی در صورت شکست مس رفسنجان و نفست مسجدسلیمان نیم‌نگاهی نیز به رتبه دهم جدول داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بیست‌وپنجمین دیدار نساجی در لیگ بیستم عصر امروز از ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه در استادیوم شهید وطنی قائمشهر و مقابل شاگردان مهدی تارتار در تیم پیکان برگزار می‌شود تا دو تیم مستقر در نیمه پایینی جدول برای بهبود موقعیت خود در جدول و دست‌کم حفظ فاصله با قعر جدول برای کسب سه امتیاز به نبرد با هم بپردازند.

نساجی که به نظر می‌رسد روزهای خوبی را می‌گذراند و در شرایط مناسبی از نظر روحی و کیفیت بازی قرار دارد، از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی متحول شده و هواداران این تیم امیدوارند که روند رو به صعود این تیم و بردهایی که طی چند هفته اخیر با الهامی کسب کرده همچنان ادامه داشته باشد تا کابوس سقوط به لیگ دسته یک به واقعیت تبدیل نشود.

نتایجی که دیروز دو رقیب اصلی نساجی برای بقا در لیگ یعنی ذوب‌آهن و سایپا کسب کردند شرایطی را برای نماینده مازندران فراهم کرده تا بتواند در صورت پیروزی مقابل پیکان ۲۸ امتیازی دست‌کم دو پله در جدول صعود کند و حداقل به رتبه دوازدهم برسد. دیروز در نخستین روز هفته بیست‌وپنجم ذوب‌آهن از میزبان خود تراکتور تبریز ۱ -۰ شکست خورد و از کورس رقابت با نساجی عقب ماند و همچنان در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند.

 سایپا نیز که به لطف سه امتیاز اهدا شده توسط کمیته انضباطی به این تیم بابت شکایت نارنجی‌پوش‌ها از تعویض ششم در بازی مقابل پیکان ۲۵ امتیازی بود در بازی دیشب مقابل پدیده خراسان شکست خانگی ۲ – ۱ را تجربه کرد تا همچنان در امتیاز ۲۵ باقی بماند.

 با این حساب نساجی با کسب یک تساوی می‌تواند به رتبه سیزدهم صعود کند و در صورت برد نیز با توجه به هم‌امتیاز شدن با پیکان ۲۸ امتیازی می‌تواند از این تیم سبقت بگیرد و یک پله دیگر نیز در جدول بالا برود تا در رتبه دوازدهم بایستد.

شانس‌های صعود نساجی در جدول

اما این تنها امیدواری نساجی برای بازی مقابل پیکان نیست. نساجی‌چی‌ها در صورت برد مقابل پیکان حتی می‌توانند نیم‌نگاهی هم به دو بازی در مسجدسلیمان و رفسنجان نیز داشته باشند. شاگردان الهامی روی کاغذ این شانس را دارند که در پایان بازی‌های هفته بیست‌وپنجم تا پله دهم جدول رده‌بندی صعود کنند.

 در حال حاضر سه تیم ۲۸ امتیازی در جدول حضور دارند. نفت مسجدسلیمان در رتبه دهم، پیکان در رتبه یازدهم و مس رفسنجان در رتبه دوازدهم تیم‌هایی هستند که با فاصله سه امتیاز از نساجی بالاتر از این تیم قرار دارند. دو تیم پیکان و مس رفسنجان حتی از نظر تفاضل گل نیز با نساجی در عدد منفی ۶ برابر هستند. بنابراین در صورتی که نساجی پیکان را در قائمشهر شکست دهد و مس رفسنجان از حریف قدرتمند رتبه ششمی خود یعنی فولاد خوزستان شکست بخورد، نساجی از سایپا، مس رفسنجان و پیکان در جدول سبقت خواهد گرفت و به رتبه یازدهم صعود می‌کند.

دیدار حساس دیگر این هفته نیز بین دو تیم خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان ۲۸ امتیازی و رتبه دهمی و صنعت نفت آبادان ۲۹ امتیازی و رتبه نهمی برگزار می‌شود که برای نساجی از اهمیت زیادی برخوردار است. شکست شاگردان محمود فکری در نفت مسجدسلیمان در این دیدار خانگی می‌تواند باعث سبقت گرفتن نساجی از این تیم خوزستانی شود. به عبارتی ساده‌تر، نساجی با توجه به نتایجی که سایپا و ذوب‌آهن کسب کردند، روی کاغذ این شانس را دارد که امروز پس از چند ماه یک بار دیگر به رتبه‌ای بالاتر از چهاردهم برسد و از قعرنشینی مستمر فاصله بگیرد.

نساجی – پیکان؛ فرصت پایان قعرنشینی

 در صورتی هم که از مسابقه با پیکان پیروز بیرون بیاید و دو رقیب دیگر یعنی نفت مسجد سلیمان و مس رفسنجان هم مانند سایپا و ذوب‌آهن شکست بخورند، با یک برد از چهار تیم سبقت می‌گیرد و به نقطه‌ تقریبا امن در جدول، یعنی پله دهم می‌رسد.

نساجی از هفته پنجم که به رتبه دوازدهم سقوط کرد دیگر رتبه‌ای بالاتر از این جایگاه را در لیگ بیستم در اختیار نگرفت و عمدتا در رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار داشت.

درخواست مشترک دو تیم

البته در این محاسبات جدولی احتمال بازگرداندن رأی کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف را نیز باید مد نظر داشت. در صورتی که کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی مبنی بر بازنده اعلام کردن پیکان مقابل سایپا را برگرداند، پیکان بار دیگر ۳۱ امتیازی خواهد شد و در جدول بالاتر از نساجی قرار می‌گیرد. موضوعی که اتفاقا مورد انتظار هر دو باشگاه است.

پیکانی‌ها به عنوان تیمی که برنده مسابقه بودند و بازنده اعلام شدند درخواست بازگرداندن ۳ امتیاز خود و شکستن رأی عجیب کمیته انضباطی را دارند. نساجی‌چی‌ها نیز با این که پیکان رقیب آن‌ها برای بقا محسوب می‌شود، به دلیل رقابت تنکاتنگی که با سایپا داشتند و تاثیری که سه امتیاز منظور شده به حساب سایپا در جدول داشت خواستار همین تصمیم هستند. تا جایی که مدیر رسانه‌ای این باشگاه دیروز در نشست خبری پیش از بازی رسما از فدراسیون فوتبال خواست تا با توجه به درگیر بودن هفت تیم پایین جدول با این رأی کمیته انضباطی، هر چه زودتر نتیجه بررسی کمیته استیناف اعلام شود.

سایپا و پیکان ۲۶ اردیبهشت در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند که نتیجه بازی ۲ – ۱ به سود پیکان تمام شد. اما انجام تعویض ششم در دقیقه ۹۴ از سوی پیکان و اشتباه داور چهارم به دلیل اجازه دادن به انجام این تعویض سبب شد که بلافاصله باشگاه سایپا شکایت خود را به کمیته انضباطی ارائه کند و این کمیته نیز چند روز بعد بابت حضور کمتر از سه دقیقه‌ای و بدون تاثیر بازیکن ششم نتیجه را ۳ – ۰ به سود سایپا اعلام کرد. این تصمیم از سوی کارشناسان فوتبال و مدیران تیم‌های پایین جدول به استناد بندهای قانونی موجود در قوانین مسابقات لیگ، تصمیمی غیرفوتبالی و لابی‌گرانه عنوان شد.

روند موفق نساجی با الهامی

نساجی در شرایطی به مصاف پیکان می‌رود که به دلیل نتایج کسب شده از زمان روی کار آمدن الهامی شرایط روحی مناسبی دارد و تا کنون عملکرد قابل توجهی داشت. این تیم با الهامی تا کنون هفت مسابقه برگزار کرده که پنج برد از این مسابقات به دست آورده و دو شکست نیز فقط مقابل دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی سپاهان و پرسپولیس رقم خورد. یعنی نساجی که از ۱۷ بازی با دو سرمربی پیشین خود یعنی وحید فاضلی و مجید جلالی فقط ۱۰ امتیاز کسب کرده بود، با الهامی در هفت بازی اخیر ۱۵ امتیاز به دست آورده که عملکرد بسیار موفق الهامی و کادر فنی جدید نساجی را در این تیم نشان می‌دهد.

نساجی – پیکان؛ فرصت پایان قعرنشینی

نماینده مازندران در حالی امروز عصر به مصاف پیکان می‌رود که سه بازی اخیر خود در لیگ برتر را با برد پشت‌ سر گذاشته است. این تیم در هفت بازی اخیر هفت گل به ثمر رسانده و سه گل دریافت کرده که نشان دهنده عملکرد خوب دفاع و حمله نساجی است. اما پیکان از این نظر شرایط متفاوتی نسبت به نساجی دارد. فیروزه‌ای پوش‌های تهران از پنج بازی اخیر خود سه تساوی، یک شکست و یک برد به دست آورد که آن یک برد هم با رأی عجیب کمیته انضباطی به شکست ۳ – ۰ مقابل سایپا تبدیل شد.

تقابل‌های فوتبالی

نگاهی به پنج بازی برگزار شده بین نساجی و پیکان در لیگ برتر طی فصل‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم نشان می‌دهد که بازی امشب به احتمال زیاد باید یک برنده داشته باشد. دو تیم تا کنون در مسابقات لیگ برتری خود به نتیجه تساوی رضایت ندادند و همواره یکی از آن‌ها برنده بودند که سهم نساجی از بردها بیشتر بود. نساجی تا کنون چهار بار پیکان را شکست داد و پیکان فقط یک بار در دیدار رفت همین لیگ موفق شد در حالی که از نساجی با تک گل کریم اسلامی عقب بود، در نیمه دوم با گل‌های ابراهیم صالحی و فرزاد حاتمی بازگشتی شیرین داشته باشد و برنده شود تا با بردهای پیاپی نساجی مقابل این تیم تهرانی پایان دهد.

دو تیم دو بار در استادیوم وطنی به مصاف هم رفتند که هر دو بار نساجی پیروز مسابقه بود. یکی از پرگل‌ترین نتایج لیگ برتری نساجی نیز مقابل پیکان در همین استادیوم رقم خورد. دیدار نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم نساجی موفق شد در دیداری پرگل و جذاب پیکان را با نتیجه ۴ – ۳ شکست دهد.

نساجی – پیکان؛ فرصت پایان قعرنشینی

اما در مقابل این امیدواری نساجی‌چی‌ها، سرمربی پیکان نیز رکوردی مقابل نساجی دارد که امیدوار است در بازی امروز آن را حفظ کند و اجازه برد به نساجی ندهد. تارتار تا کنون پنج بار با تیم‌های پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان و پیکان به عنوان سرمربی مقابل نساجی قرار گرفته که در هیچ کدام از این دیدارها بازنده نبود. حاصل تقابل‌های تارتار با نساجی دو برد و سه تساوی بود. با این حساب برد احتمالی نساجی در دیدار امروز مقابل پیکان علاوه بر کسب پنجمین برد لیگ برتری مقابل پیکان و هشتمین برد در لیگ بیستم، می‌تواند نخستین شکست تارتار مقابل نساجی را رقم بزند.

دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران عصر پنجشنبه ۱۰ تیر از ساعت ۱۹:۵۰ در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. نساجی در حال حاضر با ۲۵ امتیاز از ۲۴ بازی در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و پیکان نیز با کسر ۳ امتیازی که مقابل سایپا کسب کرده بود اکنون از ۲۴ بازی ۲۸ امتیازی است و در رتبه یازدهم جدول قرار گرفته است. دیدار دو تیم در نیم‌فصل نخست با نتیجه ۲-۱ به سود پیکان تمام شده بود.

محمدحسین زاهدی‌فرد داور این مسابقه است و تورج عیوض محمدی، یوسف مغروری و امیرسامان سلطانی نیز او را در کار داوری همراهی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha