۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84389436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وظیفه دولت در قبال سنندج شهر خلاق موسیقی تامین زیرساخت است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: وظیفه دولت در قبال سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، تامین و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی شهر خلاق موسیقی اظهار داشت:اینکه انتظار داشته باشیم دولت در همه بخش های مرتبط با شهر خلاق موسیقی حضور داشته باشد، درخواستی نشدنی و غیر قابل توجیه است.

وی تاکید کرد: ورود و حمایت دولت از سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی باید به تامین زیرساخت‌های لازم خلاصه شود و در گام بعدی بخش خصوصی و خود هنرمندان کار را به دست بگیرند.

استاندار کردستان یادآور شد: برای ماندگاری سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از طرف یونسکو باید کار از دست دولت و سیستم اداری خارج شود تا همچنان بتواند پویایی و تعالی خود را حفظ کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد محلی برای ساخت آلات موسیقی و فروش آن گفت: برای این کار می‌توان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی زمینی را برای ایجاد کارگاه آلات موسیقی در اختیار متقاضیان قرار داد که  منجر به اشتغالزایی نیز می شود.

مرادنیا حفظ هویت مستقل دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را ضروری دانست و اظهار داشت: تمهیدات باید به نحوی اندیشیده شود که کار این بخش با آمدن و رفتن دولت ها و شوراهای شهر دستخوش تغییر نشود، چرا که برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی زحمات فراوانی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه هنوز بخش عظیمی از جامعە با ماهیت، کارکرد و تاثیرات شهر خلاق موسیقی و نقش آن در توسعه آشنا نیست، افزود: باید زمینه به گونه ای فراهم شود که عموم مردم با مفهوم شهر خلاق موسیقی آشنا و برای غنا بخشیدن به آن تلاش کنند.

آبان ماه سال ۱۳۹۸ سنندج مرکز استان کردستان به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha