۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84390668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار کشته‌های حمله توپخانه‌ای عربستان به صعده یمن به ۱۲ تن رسید

تهران – ایرنا- شمار کشته های حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به استان صعده در یمن، به ۱۲ نفر و زخمی ها به ۸۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از شبکه المسیره، این افراد در حمله به منطقه «الرقو» در شهر منبه در استان صعده در شمال غرب یمن کشته و زخمی شدند که در چند روز گذشته هدف حملات توپخانه‌ای بی امان نیروهای سعودی قرار دارد.

امروز جمعه نیز در ادامه این حملات به این منطقه از یمن، ۶ یمنی دیگر بر اثر حمله عربستان سعودی زخمی شدند.

در پی حمله موشکی و توپخانه‌ای روز پنجشنبه ائتلاف سعودی به منطقه الرقو نیز ۲ یمنی کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

ائتلاف سعودی روز چهارشنبه نیز بازار الرقو را هدف حمله کور خود قرار داد و بنا به گزارش‌های اولیه ۸ غیرنظامی یمنی در این حملات زخمی شدند.

شهر مرزی «شدا» در استان صعده نیز دیروز پنجشنبه هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ائتلاف سعودی قرار گرفت و به دنبال آن ۲ غیرنظامی یمنی زخمی شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن و نیز عربستان مدعی هستند که انصارالله به دنبال برقراری آتش‌بس در یمن نیست.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان چند ماه پیش از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شده بود، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که چندی پیش نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha