عملکرد مدیران و کارمندان در فضای مجازی رصد می شود

بجنورد-ایرنا- دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور گفت : با توجه به تاثیر گذاری فضای مجازی بر افراد، عملکرد مدیران و کارمندان در فضای مجازی رصد خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مهدی رضاییان  روز شنبه در جلسه ستاد راهبری و هماهنگی اجرای مصوبه عفاف و حجاب استان خراسان شمالی اظهار داشت: برخی از کارمندان در فضای حقیقی از حجاب و عفاف مناسبی برخوردار هستند، ولی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عملکرد دیگری دارند.
وی اضافه کرد : عملکرد  کارمندان و مدیران در فضای مجازی اثرگذار تر از فضای حقیقی است .و نیروهای حراست های ادارات و دستگاهها ی اجرایی باید این موضوع را جدی بگیرند و عملکرد نیروهای مربوط به خود را در این  حوزه رصد کنند.
دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد : به نظر می رسد در شرایط فعلی تمام دستگاه ها باید فضای مجازی مربوط به خود را  رصد کنند، این کار مهم از عهده چند دستگاه بر نمی آید.
سردار رضاییان اظهارداشت : فضای مجازی در دسترس همگان است و تمام اقدامات در فضای مجازی مربوط به هر دستگاهی که است باید مدیران به طور جد آن موضوع را پیگیری و حراست کنند.
وی با تاکید بر رصد فضای مجازی واحدهای صنفی در کشور خاطرنشان کرد : به عنوان مثال یک آرایشگر در یک شهر کوچک در شبکه اجتماعی بیش از 350 هزار دنبال کننده داشت و بررسی ها نشان داد که فضای تبلیغاتی نامناسب باعث افزایش آمار دنبال کنندگان شد.

رضاییان اظهار داشت: میزان خسارت فضای مجازی گسترده است و باید با مشارکت و تقسیم کار بین دستگاهی، این فضا را کنترل کنیم و این فضا محلی برای فرصت و تهدیدها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که حوزه اجتماعی برگشت پذیر نیست گفت: اگر مسایل و مشکلات اقتصادی در جامعه ایجاد شود ، با برنامه ریزی و تلاش مشکل رفع خواهد شد، ولی مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی برگشت پذیر نیست.
دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب در کشور گفت:  دشمنان برای از بین بردن فرهنگ عفاف وحجاب در کشورمان سرمایه گذاری زیادی انجام دادند و ما  نیز  باید به گونه سرمایه گذاری داشته باشیم که آنها  نتوانند به نقشه های شوم خود دست یابند.
 رضاییان اظهار داشت: نظارت بر بحث عفاف و حجاب صرفا بر عهده پلیس نیست و نظارت همگانی باید در جامعه در این ارتباط شکل گیرد و تمام دستگاهها و سازمان ها نیز باید نسبت به عفاف و حجاب توجه بیشتری داشته باشند.
وی بر تشکیل  نقشه فرهنگی مکانی( اطلس فرهنگی )  در شاخص های آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون مسایل و مشکلات طلاق، ایدز، سقط جنین روند رو به رشدی دارد  و باید  برای تمام این مسایل اطلس مکانی تهیه شود تا بتوانیم به صورت منسجم تر بر عملکردها نظارت داشته باشیم.
این مسوول با بیان این که مدیریت اجتماعی در جامعه دشوار است، خاطرنشان کرد : باید  برای گروههای هدف خودمان ، گفتمان فرهنگی، نظارتی و حتی سلبی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha