گزینه روی میز ژاپن؛ احتمال برگزاری المپیک بدون تماشاگران

تهران- ایرنا- رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد که برگزاری المپیک بدون حضور تماشاگران همچنان گزینه قابل بررسی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «سیکو هاشیموتو» گفت: ممنوع کردن همه طرفداران از بازی‌های المپیک توکیو هنوز هم یک گزینه است. این اعلامیه می‌تواند یک عقب‌نشینی در مقابل تصمیمی که ۱۰ روز پیش توسط برگزارکنندگان اعلام شده بود تلقی شود.

چندی پیش مسئولان کمیته برگزاری و دولت ژاپن اعلام کردند که به تعداد محدودی از طرفداران محلی، حداکثر ۱۰ هزار نفر اجازه می‌دهد برای تماشا در ورزشگاه‌ها حضور یابند. از سوی دیگر ورود و حضور تماشاگران خارج از ژاپن نیز بدلیل احتمال افزایش خطر ابتلا، قبلا ممنوع شده بود.  

هاشیموتو در جلسه توجیهی اظهار داشت: وضعیت عفونت تغییر می‌کند و چگونگی بروز آن هنوز مشخص نیست. اما از دیدگاه توکیو ۲۰۲۰، ما همچنین گزینه‌ای برای نداشتن تماشاگر داریم.

تصمیم دیگر در مورد هواداران می‌تواند هفته آینده پس از جلسه کمیته بین‌المللی المپیک، برگزارکنندگان محلی، دولت ژاپن، مقامات فرمانداری توکیو و کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام شود.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مرداد ماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن بیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha