برخورد با سارقان نیازمند بازنگری برخی قوانین است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در خصوص روند صعودی سرقت‌ها در سطح جامعه، گفت: به نظر می‌رسد برخورد با سارقان نیازمند بازنگری برخی قوانین است که دیگر بازدارندگی لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسین خوش‌اقبال» روز شنبه در قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سرقت از جمله پدیده هایی است که تاثیر منفی زیادی در روحیه انسان گذاشته و به نوعی ناامنی را در جامعه گسترش می دهد.

وی با بیان اینکه سیر صعودی سرقت ها باعث نگرانی در سطح جامعه شده است، همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی را در کنترل و کاهش این پدیده ضروری برشمرد و گفت: افزایش دقت در نگهداری اموال توسط ادارات فرصت سرقت را از سارقان می گیرد.

خوش اقبال گفت: امروز با پدیده ای روبرو هستیم که سارقان از سرقت منزل در حال حرکت به سمت اموال دولتی و عمومی پیش می روند که باید پیشگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به تلاش های بی وقفه پلیس در راستای مبارزه با سرقت، تصریح کرد: با این حال به خاطر محدودیت های موجود نباید تنها از ماموران انتظامی توقع داشته باشیم که به مبارزه با سارقان بپردازند.

وی مقابله با بحث سرقت را نیازمند مشارکت جمعی خواند و گفت: همه دستگاه از جمله دستگاه قضائی باید نهایت کمک را به پلیس ارائه و خود هم قاطعانه با این پدیده مقابله کنند.

خوش اقبال گفت: کرمانشاه نسبت به بسیاری استان های دیگر وضعیت مطلوبی دارد و امید می رود با افزایش تعامل و همکاری دستگاه های مختلف شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

حضور معتادان زمینه را برای افزایش سرقت فراهم می کند

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار ساماندهی هرچه سریعتر معتادان سطح شهر شد و گفت: حضور آنها زمینه را برای افزایش سرقت فراهم می کند.

«فضل الله رنجبر» با اشاره به کافی نبودن فضای نگهداری معتادان در سطح شهرستان کرمانشاه، افزود: برای جبران این نقیصه باید مراکز بخش خصوصی را فعال کنیم.

رنجبر تصریح کرد: وجود معتادان در سطح شهر و عدم نگهداری آن ها در کمپ ها می تواند باعث افزایش سرقت های خُرد در کرمانشاه شود که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به کشف ۲ هزار و ۲۵۳ سرقت در سه ماه سپری شده از سال جاری، گفت: این تعداد کشفیات معادل ۷۱ درصد کل سرقت‌های مهم رخ داده سطح استان بوده است.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» افزود: خوشبختانه در مجموع این جرائم طی سه ماه سپری شده از سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha