امکان صدور بارنامه برای حمل نهاده‌های دامی در یزد فراهم شد

یزد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: به منظور افزایش انگیزه برای تسریع در حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تا اطلاع ثانوی امکان صدور بارنامه برای شرکت‌های حمل و نقل استان فراهم شد.

علی علیخانی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به استثنای شرکت‌های حمل و نقل فعال در بخش سیمان، نفتی، ترافیکی و فوق سنگین از مبداء بندر امام خمینی (ره) به تمام نقاط کشور برای کالاهای کنجاله، سویا، ذرت و جو فراهم شد.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل و نقل کالای سطح استان با مدنظر قراردادن موضوع نسبت به جابجایی کالاهای مورد اشاره اقدام نمایند و  در صورتی که مالک ناوگان ملکی شرکت از جابجایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از مبداء بندر امام به استان خودداری نماید مراتب به اداره‌کل اعلام تا نسبت به قفل شماره هوشمند ناوگان در سامانه اقدام شود.

این مسوول اظهار کرد: در پایان طرح  از شرکت‌هایی که اقدام به حمل کالاهای موصوف توسط ناوگان ملکی شرکت خود کرده باشند مورد تشویق و در خصوص آن دسته از شرکت‌های که هیچگونه اقدامی را صورت نداده‌اند برخوردهای لازم در کمیسبون‌های مربوطه صورت خواهد گرفت.

علیخانی تصریح کرد: در جابجایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از مبداء بندر امام خمینی، اولویت جابجایی با کالاهای به مقصد استان است.

سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا می‌شود که ۴۳۰میلیون تن آن با بارنامه است.

همچنین سالانه ۲۰ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد جابجا می‌شود و این استان از نظر حمل کالا در میان ۳۱استان کشور در رتبه هفتم قرار دارد.

راهداری و حمل و نقل استان در ۲ بخش جابجایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده‌ها فعالیت دارد که طول راه‌های استان چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر است.

هم‌اکنون در استان ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha