پارک فرا منطقه ای ۱۲۰ هکتاری در شهرستان رزن استان همدان احداث می شود

همدان- ایرنا - تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره وری و نگهداری از پارک جنگلی شهر کرفس از توابع شهرستان رزن با هدف ایجاد پارک فرا منطقه ای ۱۲۰ هکتاری میان اداره کل منابع طبیعی استان همدان و شهرداری کرفس امضا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان روز یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه، گفت: به دنبال مذاکره با شهرداری شهر کرفس و انعقاد این تفاهم نامه‌، مدیریت پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری این شهر به شهرداری واگذار می شود.

"اسفندیار خزائی" با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در توسعه جنگل‌کاری و بهسازی فضای سبز شهری و تاکید بر مشارکت شهروندان در این حوزه، افزود: ترویج و توسعه فضای سبز، جلب مشارکت مردم و موسسات دولتی و غیردولتی از ارکان مهم حفظ و توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگل کاری در استان همدان است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: این تصمیم بهترین راهکار حفظ و مراقبت از پارک های جنگلی و راهبرد جلب مشارکت شهرداری ها است که می‌تواند علاوه بر کارآفرینی و اشتغالزایی، ثمرات ارزشمندی در خصوص مراقبت از جنگل‌ها در مقابل تصرف احتمالی، جلوگیری از آتش سوزی و حتی کمک به غنای پوشش گیاهی منطقه داشته باشد.

خزائی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکنون مدیریت چهار پارک جنگلی دست کاشت حیدره، پارک جنگلی سد اکباتان و پارک جنگلی تپه ابوذر نهاوند و پارک جنگلی شهر شیرین سو را به شهرداری ها واگذار کرده است.

وی هدف از  واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی را حفاظت و حراست از جنگل‌های دانست و افزود: رویکرد منابع طبیعی از این اقدام، بهسازی، بازسازی، سبک‌سازی، چابک سازی و زیباسازی است و  این سیاست‌ها  همواره باید از سوی مجری طرح رعایت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:  بر اساس این تفاهم نامه ۱۲۰هکتار از اراضی جنگل کاری شده شهر کرفس به مدت یک سال به شهرداری برای مراقبت و نگهداری از آتش سوزی، آبیاری و توسعه فضای سبز واگذار شد.
خزائی این تفاهم نامه را تضمینی برای نگهداری و توسعه پارک جنگلی دانست و ابراز امیدواری کرد با حفظ و نگهداری صحیح این پارک جنگلی بتوان آن را به یک پارک فرا منطقه ای در شهرستان رزن ودرگزین تبدیل کرده و خدمات مختلفی را به ویژه در زمینه گردشگری، توسعه و نگهداری فضای سبز شهری ارائه کرد.

نزدیک به ۴۵ هزارهکتار جنگل، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی در استان همدان وجود دارد.

شهر کرفس از توابع شهرستان رزن در شمال استان همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha