روی خط پایتخت؛ طرح زیباسازی و بهسازی محیطی محله بهبودی آغاز شد

تهران- ایرنا- شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲ اعلام کرد: زیباسازی و بهسازی محیطی محله بهبودی با مشارکت شهروندان و کسبه محل در قالب مسئولیت اجتماعی شهروندی آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «امید کشاورز»، با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در ترویج مشارکت پذیری و ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی در بین شهروندان گفت: بدین منظور در طرح مسئولیت اجتماعی شهروندی از شهروندان و اصناف محله بهبودی درخواست شد تا در امور محله خود سهیم بوده و نقش آفرینی داشته باشند.

وی در تشریح برنامه‌های انجام شده گفت: طرح کاشت و نگهداری فضای سبز، زیباسازی و نگهداشت محله از جمله برنامه های پیش بینی شده است که علاوه بر ارتقای زیبایی بصری و محیط شهری، موجب تعاملات اجتماعی بین همسایگان می شود.

کشاورز افزود: استفاده از ظرفیت و مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوای فعالیت‌ها می‌شود و خوشبختانه این طرح مورد استقبال شهروندان محله بهبودی قرار گرفت.

جشنواره مجازی دانش آموز و ترافیک در منطقه ۱۵ کلید خورد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ از آغاز به کار جشنواره دانش آموز و ترافیک در فضای مجازی همزمان با فصل تابستان خبر داد.

«مسعود لواف زاده» با اعلام این خبر گفت: این برنامه با هدف تاکید بر زمینه سازی تحقق شهر دوستدار کودک با رویکرد جلب مشارکت کودکان و خانواده ها، توجه و احترام به دیدگاه های کودکان در راستای تقویت روحیه، امید و پویایی در روزهای قرنطینه، ایجاد فرصت برای دریافت نقطه نظرات کودکان از طریق به تصویر کشیدن رویاها، تخیلات، احساسات، ایجاد و تحکیم ارتباط بین کودکان، خانواده ها با مسئولان مدیریت شهری و آموزش پنهان مفاهیم ترافیکی به کودکان در بستر فضای مجازی به اجرا درمی آید.

به گفته وی، این جشنواره ویژه دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال از ابتدای تیر با مشارکت سازمان حمل و نقل ترافیک تهران و معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۶ آغاز شده است که تا ۲۵ شهریور ادامه دارد.

لواف زاده به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و گفت: احترام به عابر پیاده، موتورسوار قانونمند، استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه از جمله این موضوعات است و علاقه مندان می توانند در قالب عکس و یا فیلم با تلفن همراه و  نقاشی در جشنواره دانش آموز و ترافیک شرکت کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان جهت ثبت نام و شرکت در این جشنواره می توانند به سایت traffic-festival.ir مراجعه کنند یا از طریق شماره واتساپ ۰۹۰۲۷۷۷۷۰۰۱- ۰۹۰۵۷۵۶۲۹۳۳ پاسخ سوالات  خود را دریافت کنند.

روی خط پایتخت؛ طرح زیباسازی و بهسازی محیطی محله بهبودی آغاز شد

جشنواره خانوادگی ورزشی شادستان  ۱۴۰۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، جشنواره خانوادگی ورزشی شادستان ۱۴۰۰ در این منطقه در حال برگزاری است.

«کاظم کمالی نسب» با بیان این مطلب گفت: برنامه های جشنواره خانوادگی ورزشی شادستان در قالب مسابقات فوتبال، والیبال، دارت و بدمینتون در محلات ۱۲ گانه این منطقه آغاز شده و شهروندان می توانند به همراه خانواده در این برنامه های مفرح شرکت کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه در ارتباط با اهداف و آثار مثبت جشنواره گفت: جشنواره تفریحی ورزشی با هدف ارتقاء سطح سلامت و نشاط، ترویج سبک زندگی فعال و امید به زندگی و تقویت روحیه مشارکت پذیری شهروندان برگزار شده است که از آثار مثبت آن می توان تجربه یک روز شاد خانواده ها همراه با ارتباط صمیمی و نزدیک تر آنان به دور از فضاهای مجازی را نام برد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های هفته المپیک تاکید کرد: طناب زنی، هنرهای رزمی، نمایش توپ، شوت بال و دوچرخه تریال از جمله مسابقات ورزش بودند که ساعت ۱۹ هر روز در مجموعه باغ کتاب برگزار شد.

راه اندازی دومین غرفه گلماند در منطقه ۱۴ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۴ اعلام کرد: دومین غرفه گلماند در بوستان اجتماعی نارنج و در راستای ترغیب شهروندان به مشارکت در اجرای طرح کاپ راه اندازی شد.

«محمدحسن فصیح» با بیان این خبر گفت: با ایجاد غرفه های گلماند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح شهر سبز، شهروندان با تحویل پسماندهای خشک خانگی گلدانهای گل زیبا دریافت و به جمع مشارکت کندگان طرح کاپ می پیوندند.

وی با بیان اینکه که اجرای این طرح ها موجب ارتقای فرهنگ شهر نشینی و سهولت در امر خدمات دهی مدیریت شهری به شهروندان می شود، افزود: علاوه بر ۲ غرفه ایجاد شده یکی در ناحیه ۶ و دیگری در ناحیه سه، با توجه به استقبال شهروندان از طرح فوق و در جهت سهولت دسترسی شهروندان به غرفه های گلماند، اداره مدیریت پسماند درنظر دارد تعداد غرفه های گلماند در سطح محلات منطقه را افزایش دهد.

فصیح یادآور شد: بوستان اجتماعی نارنج نخستین بوستان تهران است که به منظور ایجاد مشارکت و تقویت حس مالکیت شهروندان بر فضاهای شهری و ایجاد حس تعهد شهروندی در رفع معضلات و برقراری امنیت فضاهای سبز در اختیار شهروندان قرار گرفته که غرفه گلماند نیز در این راستا و در کنار فعالیت همیاران سبز و سایر برنامه ها در این بوستان ایجاد شد.

اجرای طرح فوریتی پاکسازی حریم در منطقه۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: به منظور فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم و ارتقای مکان های گردشگری این منطقه در مراسمی با حضور اعضای شورایاری و دهیاری روستاهای «همه سین» و «هاجرآباد»، دوست داران محیط زیست و تشکل های مردمی محدوده حریم پاکسازی شد.

«مجتبی شکری» در حاشیه این مراسم با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، تصریح کرد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه شهروندان باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

وی افزود: شهروندان امروز نشان دادند که بهترین راه حفاظت از محیط زیست، مشارکت فعال خود شهروندان است، قطعا راهنمایی و ارشاد بزرگان محلی و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد زیست محیطی در ماه های اخیر در شکل‌گیری چنین گردهمایی بزرگ و گسترده‌ای نقش اساسی داشته است.

شهردار منطقه۱۳ در ادامه این برنامه از دوست داران محیط زیست تقدیر کرد.

طرح پاکسازی حریم به صورت مستمر و هر سه ماه یکبار از سوی اداره حریم برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha