۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84393535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه شهر کردستان میزبان مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم است

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان از ۱۵ تیر گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا این دوره از مسابقات در سه شهرستان استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۹۳۰ فعال قرآنی طی ۲ روز با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: ۴۵۴ نفر از این تعداد شرکت‌کننده را آقایان و ۴۷۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که در رشته‌های قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء با هم رقابت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم بودن شرکت‌کنندگان تعدادی از شهرستان‌های استان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه شهرستان استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی و زمان بندی های انجام شده شرکت کنندگان شهرستان های سنندج، کامیاران، دیواندره، مریوان و سروآباد در سنندج، قروه، بیجار و دهگلان در قروه و سقز و بانه در بانه با هم به رقابت می پردازند، ضمن اینکه ۱۵ تیر بخش آقایان و ۱۶ تیر بخش بانوان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه قروه با ۱۹۲ نفر و سنندج با ۱۶۲ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: داوران این دوره از رقابت‌های قرآنی از داوران برگزیده طرح ارتقای داوران قرآن خواهد بود که امیدواریم با حضور آنان زمینه تخصصی‌تر شدن مسابقات قرآن فراهم شود.

مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر در کردستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha