توسعه فرهنگی نیازمند اهمیت دادن به مقوله کتابخوانی است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی گفت: توسعه فرهنگی در منطقه نیازمند اهمیت به کتاب و مقوله کتابخوانی در جامعه است.

"حجت‌الاسلام ناصر خدایاری" روز سه‌شنبه در حاشیه اهدای لوح تقدیر روستای خورخوره مهاباد به عنوان روستای نمونه دوستدار کتاب در کشور افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اقشار مختلف جامعه موجب توسعه فرهنگی جامعه و کاهش بزهکاری و نابهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد:  کتابخوانی و مطالعه به عنوان گنجینه فرهنگی و اثرگذار از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت روستاها در امر کتابخوانی افزود: هراندازه توجه برای ارتقای شاخص های فرهنگی در سطح روستاها بیشتر شود امکان جلوگیری از مهاجرت به شهر و افزایش حاشیه نشینی در سطح جامعه کمتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه ترغیب نسل جوان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امری ضروری است، گفت: یکی از مشکلات و کاستی‌های جامعه پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است که باید با ایجاد برنامه های فرهنگی در کنار احداث مراکز کتابخوانی تقویت شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد هم در این مراسم گفت: روستاهای مهاباد با بضاعت و دست خالی موفق به اخذ پنج عنوان برتری کشور در امر کتاب و کتابخوانی شده اند و این مهم ایجاب می کند توجه مسوولان به این منطقه بیشتر باشد.

سیامند جوانبخت اضافه کرد: طی چند سال گذشته پنج عنوان برتر کشوری شامل چهار روستای برتر کتابخوانی و یک روستای شایسته تقدیر در این شهرستان کسب شده که در سطح استان و حتی کشوری کم نظیر است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای کسب عنوان روستاهای خلاق در سطح کشور برنامه ریزی مناسبی توسط اهل قلم و فرهنگیان این شهرستان انجام شده است که امیدوار به تکرار موفقیت های گذشته خود هستیم.

توسعه فرهنگی نیازمند اهمیت دادن به مقوله کتابخوانی است

در ادامه مراسم هم بن ۱۰۰ میلیونی تهیه کتاب توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی از طرف وزارتخانه به کتابخانه روستای خورخوره اهدا شد.

روستای "خورخوره" مهاباد اسفندماه سال گذشته در جمع ۱۱ روستای برگزیده هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی شده بود.

این روستای با هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری مهاباد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha