برگزیدگان جشنواره تصویر حماسه در خراسان جنوبی معرفی شدند

بیرجند - ایرنا - برگزیدگان جشنواره عکس "تصویر حماسه" در خراسان جنوبی با برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره استانی معرفی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: می‌توان از ظرفیت هنر برای تاثیرگذاری بیشتر در همه عرصه‌ها استفاده‌ کرد.

ناصر خوش خبر افزود: این جشنواره که به همت روابط عمومی استانداری برگزار شده، اقدام ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه این کار بزرگ، شروعی است که باید تداوم یابد گفت: باید در همه عرصه‌ها از ظرفیت هنر، رسانه و مطبوعات استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.

وی هنر عکاسی را دارای سبک‌های مختلف خواند و گفت: هنر عکاسی در سبک عکاسی طبیعت، مستندسازی، خبر و غیره فعال است و همه اینها در جایگاه خود ظرفیت خوبی است که باید در جای درست استفاده شود تا تاثیرش در مخاطب ماندگار شود.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به عکس‌هایی که از انتخابات گرفته شده و برای شرکت در جشنواره ارسال شده است افزود: این تصاویر نمایش بخشی از فرهنگ غنی این دیار فرهنگ‌پرور است.

وی تاکید کرد: تقویت این مقوله‌ها که پشتوانه فرهنگی ما هستند باید مورد  توجه قرار گیرد.

خوش‌ خبر در بخش ابتدایی صحبت‌هایش به حضور چشمگیر مردم استان در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور مردم با مشارکت بالای ۷۴ درصدی در انتخابات ۱۴۰۰ دفاع از سابقه درخشان مردم استان در انتخابات‌ گذشته بود.

وی ادامه داد: انتخابات فرصت مغتنمی برای حرکت رو به جلوی ایران اسلامی است و تا زمانی که انتخابات برگزار شود و مردم در آن مشارکت می‌کنند، جمهوریت نظام که برگرفته از اندیشه ناب معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است، پابرجا خواهد بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات متعلق به همه مردم ایران است لذا همه باید قدر این نعمت طلایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم.

وی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان همه کسانی است که در تلاش بودند جمهوریت را از نظام اسلامی  بگیرند یا آن را کمرنگ کنند.

خوش خبر به شرایط خاص برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط خاص تحریم، کرونا، گرفتاری‌های اقتصادی و دیگر توطئه‌های دشمن برای دلسرد کردن مردم در حالی برگزار شد که با همت مردم و دلسوزی مسوولان، ملت بزرگ و زمان‌شناس ایران از این آزمون سربلند بیرون آمد و به حق مردم برنده این میدان بزرگ بودند.

وی به موفقیت استان در برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالای مردم اشاره کرد و افزود: این مهم موجبات خشنودی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) را فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از حضور درخشان و ماندگار مردم استان در این انتخابات تقدیر کرد و گفت: مشارکت بالای ۷۴ درصدی و فاصله معنادار مشارکت مردم خراسان جنوبی با دیگر استان‌های کشور به باور و اعتقاد مردم بر می‌گردد.

همچنین ریس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان به عنوان دبیر جشنواره به تشریح اقدامات صورت گرفته برای برگزاری جشنواره عکس تصویر حماسه پرداخت.

مرسل مالکی با بیان اینکه ۲۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه رسیده است اظهار داشت: هیات داوران از بین آثار رسیده، ۶ مورد را به عنوان برگزیده معرفی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز از جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور سخن گفت و افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت انتخابات، بخشی از این جشنواره به انتخابات اختصاص یافته است.

در این آیین محسن نوفرستی، مهدی طالبی، حسین توحیدی فر، مهدیه مختاری پور، صالح گلکاری و حدیث شاهوردی به عنوان برگزیدگان جشنواره تصویر حماسه انتخاب و با اهدای تندیس، لوح تقدیر و وجه نقد تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha