۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84395464
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قطع آب در سمیرم موقتی است

۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 84395464
قطع آب در سمیرم موقتی است

اصفهان- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب سمیرم گفت: قطع آب در این شهر موقت است و این مشکل بزودی حل می‌شود.

مجید صابری روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: علت اصلی قطع آب مشترکان، قطع و نوسان جریان برق و همچنین حضور مسافران در روزهای پایانی هفته یا تعطیلات رسمی در منطقه است.

به گفته وی، ۲ روز پایانی هفته گذشته، شاهد حضور گردشگران زیادی در منطقه بودیم و مردم سمیرم نیز که عصر روزهای پنجشنبه و جمعه از باغ و مزرعه خود به خانه برمی‌گشتند، همزمان در مصرف آب افراط کردند.

مدیر آب و فاضلاب سمیرم ادامه داد: این عوامل در مجموع باعث خالی شدن مخازن و منابع آبی شمال شهر شد و قطع آب را بدنبال داشت.

صابری، دلیل دیگر قطع آب سمیرم را قطع برق در یک هفته اخیر عنوان کرد و گفت: تاسیسات خطوط انتقال آب در نبود برق با اختلال روبرو شد به همین دلیل هم شاهد قطع یا نوسان در تامین آب آشامیدنی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در سمیرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اجرای خط انتقال آب شهر از چهارحلقه چاه مدیریت بحران در بخش وردشت(شمال سمیرم)، این مشکل حل خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب سمیرم افزود: اگر قطع برق نداشته باشیم اجرای خط انتقال از این چاه‌ها با سرعت بیشتری انجام می شود و تا اوایل هفته آینده هیچ مشکلی در تامین و انتقال آب آشامیدنی نخواهیم داشت.

صابری تاکید کرد: هرچند اضافه شدن این چاه‌ها به منابع آب سمیرم اقدام فوری برای حل مشکل آب آشامیدنی شهر است اما باید دانست که این اقدام نیز تنها برای دو تا سه سال جواب می دهد.

وی ابراز امیدواری کردکه مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و دست کم در تیر و مرداد از شستن خودرو، معابر و کوچه‌ها با آب لوله کشی شهری خودداری کنند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی قبرکیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می‌شود.
این شهرستان با ۱۵۰ روستا و آبادی، چهار بخش مرکزی، پادنای بزرگ، وردشت و پادنا و ۶ شهر بیده، فتح آباد، کمه، ونک، حنا و سمیرم در ۱۶۰  کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha