۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 5213
کد خبر: 84395647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در مانور اداره برق کاشان کشف شد

کاشان - ایرنا - مانور جمع آوری دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در قالب ۶ گروه عملیاتی با انجام نزدیک به ۶۰ بازدید و کشف و ضبط ۸۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در منطقه کاشان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، این مانور روز سه‌شنبه با هماهنگی واحد حراست اداره برق کاشان و حضور پنج نفر از کارشناسان واحد حراست شرکت توزیع برق استان اصفهان اجرا و ۷۱ ماینر در چهار مجموعه خانگی و کارگاهی شهر کاشان و ۱۷ ماینر در شهرستان آران و بیدگل کشف شد.

انشعاب تمامی مرکزهای کشف و ضبط ماینر قطع و جرایم سنگینی برای متخلفان اعمال خواهد شد.

نیروهای انتظامی، واحد حراست، لوازم اندازه‌گیری، خدمات مشترکان و خدمات عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان و برق شهرستان کاشان در این مانور حضور داشتند.

افراد منفعت‌طلبی این روزها که مردم کشورمان با مشکلات زیاد ناشی از کمبود انرژی و خاموشی‌های مکرر مواجه هستند با استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز باعث کمبود برق و رنجش مردم می‌شوند و جان و مال و آسایش مردم برای آنان هیچ ارزشی ندارد.

یکی از دلایل خاموشی‌های فصل گرم جاری استفاده از ماینرهای غیرمجاز است.

ضعف ولت شبکه علاوه بر خسارت به شبکه‌های توزیع برق، به وسایل برقی مردم نیز خسارت وارد می‌کند که جا دارد مردم به محض اطلاع از وجود ماینر در نزدیکی خود، مراتب را به پلیس و حراست اداره برق اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی کاشان ۱۶ اردیبهشت امسال در جمع خبرنگاران گفته بود: یک‌هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز در حالی طی ۴۵ روز ابتدایی امسال در این شهرستان کشف شد که مجموع کشفیات سال گذشته این کالای قاچاق ۸۰۰ دستگاه بود.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha