۲۶۰ میلیارد ریال به ۲ بانده کردن راه کنگاور- تویسرکان اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه ۲ بانده کردن محور پرخطر کنگاور به تویسرکان اختصاص یافت.

فرزاد الماسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری و مکاتبات زیاد و تلاش نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی این میزان اعتبار جهت چهار خطه کردن جاده شریانی کنگاور - تویسرکان بطور مشترک به استان‌های کرمانشاه و همدان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار این محور سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال بود که امسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است، افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه باید جهت تفکیک اعتبار مصوب ملی محور کنگاور - تویسرکان و سهم استان از این اعتبار اقدام کند.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه از ۴۲ کیلومتر طول این محور، ۹ کیلومتر در حوزه این شهرستان قرار دارد، تاکید کرد: این مسیر به عنوان تنها مسیر ارتباطی ۲ شهرستان کنگاور و تویسرکان از نقاط حادثه خیز و پر تصادف است که آمار بالای مرگ و میر و حوادث جاده‌ای حکایت از اهمیت ۲ بانده شدن و تعریض دارد.

الماسی با بیان اینکه تاکنون عملیات خاکبرداری و تسطیح یک محور آن انجام شده و پل سازی چندین نقطه در حال اجرا است، یادآور شد: هدف از اجرای این پروژه، روانسازی ترافیک و ایمن‌سازی محور با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه، سهولت جابجایی محصولات کشاورزی و صنعتی و ارتباط بزرگراهی کنگاور با استان همدان است.

فرماندار کنگاور اضافه کرد: تلاش ما بر این است که تمام امکانات و منابع را تجهیز کنیم تا بتوانیم جاده کنگاور به تویسرکان را در کوتاهترین زمان ممکن اجرا و به اتمام برسانیم.

اجرای عملیات ۲ بانده کردن در این محور ضمن کنترل وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی، تصادفات جاده‌ای مرگبار را نیز کاهش خواهد داد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha