رییس کمیته بین المللی المپیک خواستار استقبال ژاپنی ها از المپیک شد

تهران- ایرنا - تلویزیون ان اچ کی ژاپن گزارش داد که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از مردم ژاپن به عنوان میزبان این دوره بازی های المپیک خواست به رغم شیوع جهانی کرونا، از ورزشکارانی که جهت شرکت در این بازی ها در توکیو به ژاپن می آیند، استقبال کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این رسانه ژاپنی، وی در یک نشست هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در توکیو برای تشریح دلایل ممنوع شدن حضور تماشاچی در اکثر مکان های برگزاری بازی های المپیک در توکیو، گفت: اگرچه شرایط کرونا برگزاری آزادانه این بازها با تماشاچی را تحت تاثیر قرارداده است اما این به معنای آن نیست که مردم کشور میزبان بخواهند از این بازهای استقبال سرد به عمل آورند.

وی همچنین در یک کنفرانس خبری پس از این نشست گفت که از حدود ۱۵ هزار ورزشکار و افراد دیگری که از اول ژوئیه (۱۰ تیر) تا روز جمعه (۲۷ تیر) در رابطه با این بازی ها وارد ژاپن شدند، نتیجه آزمایش ابتلا فقط ۱۵ تن از آنها به کرونا مثبت بوده است.

باخ در این خصوص افزود: این تعداد از لحاظ درصدی بسیار پایین و ۱ / ۰ درصد است و «تمام افرادی که در ارتباط بودند، بی درنگ قرنطینه شده اند» تا تهدیدی برای سلامت سایر شرکت کنندگان یا مردم ژاپن ایجاد نکنند.

باخ با اشاره به این واقعیت که بسیاری از مردم ژاپن مخالف برگزاری این بازی ها هستند، گفت: «ما باید درک کنیم که مردم به ناچار با بلاتکلیفی مواجه شده و ابراز شک و تردید کرده اند.»

او در ادامه گفت همانند مردم ژاپن، ورزشکاران باید برای رسیدن به این مرحله موانع بسیاری را پشت سر بگذارند و از مردم خواست نه تنها از ورزشکاران استقبال بلکه از آنها حمایت نیز بکنند.

این کمیته گزارشی را نیز پیرامون اقدامات اتخاذ شده در فرودگاه ها و نیز وضعیت ابتلا به کرونا در ژاپن ارائه کرد.

ظاهرا بخشی از مردم ژاپن به برگزاری بازهای المپیک در شرایط کرونایی در کشورشان معترض هستند .

به همین دلیل دیدار روز جمعه توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از هیروشیما با استقبال سرد مردمی روبرو شد که مخالف برگزاری این بازی ها هستند.

معترضان در نزدیکی پارک یادبود صلح در این شهر راهپیمایی کردند، در حالی که پارچه نوشته هایی در دست داشتند که به هر دو زبان ژاپنی و انگلیسی بر روی آن ها پیام هایی برای درخواست لغو المپیک توکیو نوشته شده بود.

بعد از ظهر جمعه، وقتی که باخ وارد این پارک شد، معترضان فریاد زدند که باخ نباید از هیروشیما به عنوان توجیه استفاده کند. برگزارکنندگان این راهپیمایی می گویند ۵۰ نفر در آن شرکت داشتند.

یک گروه مدنی دیگر که مخالف سلاح های هسته ای است نیز در این پارک یک راهپیمایی برگزار کرد.

رییس کمیته بین المللی المپیک خواستار استقبال ژاپنی ها از المپیک شد

حدود ۱۰ فرد معترض در این گروه هنگامی که رئیس کمیته بین المللی المپیک حلقه گلی را نثار آرامگاه نمادین می کرد فریاد زدند و گفتند «المپیک را متوقف کنید» و «باخ باید به کشورش برگردد.»

این در حالی است که باخ پیشتر نیز به ورزشکاران بازی‌های تابستانی توکیو هشدار داده بود از رفتارهای اعتراضی در بازی‌های المپیک خودداری کنند.

وی روز جمعه در پیامی به ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک تاکید کرد: سکوی اهدای مدال در المپیک جایگاهی برای تکریم دستاوردهای ورزشکاران است و نباید به فضایی برای اعتراضات سیاسی تبدیل شود.

وی افزود: می‌خواهم ممنوعیت اعتراضات سیاسی را به ورزشکاران در آستانه آغاز المپیک توکیو یادآوری کنم. مراسم اهدای جوایز و مدال‌ها را برای اعتراضات سیاسی و یا هر نوع اعتراض دیگری در نظر نگرفتیم. این مراسم به خاطر افتخارآفرینی و موفقیت‌ ورزشکاران المپیکی است و جایگاهی برای ابراز نظرات شخصی نخواهد بود.

رئیس آلمانی «آی او سی» تصریح کرد: چالش ما این است که همه مردم جهان را در یک محل جمع کنیم و رقابت مسالمت‌آمیزی داشته باشیم. اگر بازی‌های المپیک بخواهد جنجال‌آفرین شود هرگز به هدف‌مان نخواهیم رسید. بدون همبستگی صلحی ایجاد نمی‌شود و بازی‌های المپیک توکیو چراغ امیدی برای آرامش بهتر و بیشتر در آینده خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha