۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84396334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ میلیارد ریال زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال زکات بهار امسال در استان جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش دارد.

مجید الهی راد روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۵ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده بود که ۲ هزار خانوار نیازمند استان خراسان شمالی از برکات زکات بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته ۳۷ طرح عمرانی از محل درآمدهای پرداخت زکات در مناطق محروم این استان ساخته شد که حدود  ۶۶ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال برای آن‌ها هزینه شد.

وی به مصارف و هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان اشاره کرد و گفت: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندیهای انجام شده و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها و کارهای عمرانی و عام المنفعه در همان منطقه می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: بخشی از زکات جمع آوری شده نیز صرف کمک به محرومان و نیازمندان می شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha