حدود هشت هزار تن کنسانتره دامی در تربت‌حیدریه توزیع شد

تربت‌ حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت: هفت هزار تن کنسانتره دامی و ۷۵۰ تن جو سهمیه خشکسالی ظرف سه ماه نخست امسال بین دامداران این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی توزیع شد.

حسین محمدی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار تن جو سهمیه خشکسالی نیز در قالب دومین مرحله حمایت از دامداران هم‌اینک در تربت‌ حیدریه در حال توزیع است.  
وی ادامه داد: دامداران تربت‌ حیدریه ظرف سه ماه اخیر همچنین سه هزار و ۲۰۰ تن نهاده‌های خام ویژه دام سنگین صنعتی، هزار و ۴۵۰ تن ذرت و هزار و ۲۰۰ تن سویا دریافت کرده و برای ادامه جریان تولید به مصرف دامها رسانده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه به حاصل فعالیتهای تولیدی در عرصه دامداری نیز اشاره و بیان کرد: ظرف سه ماه اخیر ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن شیر تولید شده توسط دامداران این شهرستان نیز جمع‌آوری شده است.  
وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا همچنین گفت: بخش پرورش ماکیان تربت‌حیدریه نیز با ۵۱ واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت دارد که وضعیت تولید در آن به گونه‌ای است که هم‌اینک هیچگونه سالن مرغداری خالی از جوجه در این شهرستان وجود ندارد.  

محمدی افزود: امسال تاکنون در سایه فعالیت این بخش، حجم تولید تخم‌مرغ به ۷۳۰ تن، تولید مرغ به ۲ هزار و ۴۵۰ تن و جوجه‌ریزی در سالن های مرغداری تربت‌ حیدریه نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسیده است.  
مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه ادامه داد: پنج هزار و ۶۰۰ تن دان و سویای یارانه‌ای ظرف همین مدت در چهارچوب تامین نهاده‌های دامی بین مرغداران این شهرستان توزیع شده است.  
وی همچنین به فعالیت صنعت ابریشم‌کشی در تربت‌ حیدریه اشاره و بیان کرد: امسال بیشترین میزان توزیع جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی به تربت‌ حیدریه اختصاص داشته است.

محمدی گفت: چهار هزار جعبه تخم نوغان مورد نیاز نوغانداران شهرستان در بهار امسال بین پرورش دهندگان کرم ابریشم توزیع شده است.

وی پیش‌بینی کرد که از این میزان تخم نوغان توزیعی، ۱۶۰ تن پیله ابریشم تولید شود.  
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha