۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به پروژه های عمرانی در حال ساخت این شهرستان اختصاص یافته است.

جلال محمودزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات ملی در قالب پروژه های ملی شهرستان از جمله احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، پروژه گازرسانی به مناطق روستایی، آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش مرکزی و خلیفان، چهاربانده کردن جاده های موصلاتی در قالب کریدور شمالغرب کشور و چند طرح عمرانی دیگر است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ آذربایجان غربی از لحاظ رفع محرومیت پس از سیستان و بلوچستان به عنوان استان دوم کشور معرفی شده که در شاخص های مختلف برای ارتقای آن اعتبارات ملی درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات ملی خارج از بودجه شهرستان از محل اعتبارت استانی است و با درنظر گرفتن مجموع آن مهاباد بیش از ۲ برابر سال گذشته در سال جاری تامین اعتبار خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با اتمام طرح های ملی در دست اجرا میزان رفاه و آسایش شهروندان به ویژه در بخش گاز طبیعی، بهداشت، آب آشامیدنی، آموزش و راه به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است که حدود ۷۰ هزار نفر در سطح روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha