عملیات بهره‌برداری از ۵ پروژه تولیدی و خدماتی در دهاقان اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پنج پروژه تولیدی و خدماتی شرکت شهرک های صنعتی دهاقان اصفهان، روز پنجشنبه با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه ها شامل شرکت تعاونی گلخانه سازان، شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی، ساختمان آتش نشانی ناحیه صنعتی "جمبزه" و شبکه داخلی گاز این ناحیه در شهرستان دهاقان است که در مجموع با صرف ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

امروز همچنین عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی دهاقان آغاز شد.

 این طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان احداث خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در مراسم بهره برداری از پروژهای یاد شده گفت: شرکت تعاونی گلخانه سازان دهاقان در زمینه تولید سازه گلخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ تن با سرمایه‌ ثابت ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

محمدجواد بگی افزود: این واحد صنعتی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۴۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی همچنین با اشاره به گشایش ساختمان آتش نشانی ناحیه صنعتی جمبزه اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح ساختمان و  ۲۵۰ میلیارد ریال هم برای خرید خودروی آتش نشانی این مرکز توسط شرکت شهرک های صنعتی استان هزینه شده است.

بگی اضافه کرد: امروز همچنین شبکه داخلی گاز ناحیه صنعتی جمبزه با هزینه ۲۰ میلیارد ریال که در مدت ۱۰ ماه اجرا شده است، بهره برداری شد.

وی ادامه داد: شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی دهاقان به طول پنج کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال نیز امروز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، امروز همچنین ۲ طرح تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی جی و سگزی در شهرستان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی و تصفیه خانه شهرک صنعتی سگزی است.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در روز با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی جی افتتاح شد.

این طرح به‌عنوان نخستین طرح در شهرک‌های صنعتی کشور است که به روش "ام بی آر" (یکی از روش های فیلتراسیون) انجام شده است.

با بهره برداری از این تصفیه خانه که در مدت ۱۸ ماه احداث شده است ۲ هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی جی اضافه می‌شود و ظرفیت این تصفیه خانه به چهار هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی سگزی با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

در این تصفیه خانه از روش "یو ای وی آر" و هوادهی گسترده استفاده شده که نوعی لجن فعال است.

این تصفیه خانه با دبی ۲۰۰ مترمکعب در روز در حد استانداردهای بین المللی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز به منظور افتتاح شماری از طرح های عمرانی و خدماتی  و بازدید از شهرک‌های صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

شهرستان دهاقان در ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha