بالگرد هوانیروز برای مهار آتش کوه‌ نارک وارد گچساران شد

گچساران - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی‎‌های انجام شده، یک فروند بالگرد آبپاش هوانیروز سپاه برای مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران از توابع این استان وارد منطقه شد.

غلام حسین حکمتیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل ها و مراتع کوه نارک گچساران که شامگاه پنجشنبه دچار آتش سوزی شد و از زمان وقوع این حادثه تاکنون، تلاش نیروهای امدادی برای فرونشاندن این آتش ادامه دارد.    

وی بیان کرد: باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه حضور بالگرد آبپاش برای خاموش کردن آتش بسیار ضروری است.

حکمتیان با بیان اینکه آتش سوزی کوه نارک گچساران در کنترل است گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ نفر از نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه حضور دارند.

وی، با بیان اینکه سخت گذر بودن و  وزش باد، عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده گفت: هم اینک با استفاده از بالگرد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات برای مهار آتش در حال انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.

حکمتیان اظهار داشت: برای مهار آتش سوزی کوه نارک، از نیرو های منابع طبیعی  شهرستان های همجوار از جمله باشت، چرام و کهگیلویه درخواست کمک شد.

وی تصریح کرد: نیروهای تازه نفس  برای کمک به مهار آتش کوه نارک گچساران به منطقه اعزام شده و یا در حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به محل آتش سوزی هستند. 

حکمتیان ابراز کرد:  آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیروهایی که از دیشب (پنجشنبه) تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات یاد شده ارسال شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیروهای حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران باشیم.

حکمتیان تصریح کرد: همزمان با آتش سوزی کوه نارک گچساران پوشش جنگلی و مرتعی چالموره باشت طعمه حریق شد.

وی گفت: این آتش سوزی بعد اظهر امروز(جمعه) طعمه حریق شد که از سوی نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.

پیش از این هفت  فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف گچساران در آتش سوزی های پارسال دچار آسیب جدی شده است.

این میزان جنگل و  مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha