گسترش همه گیری کرونا؛ برداشتن محدودیت ها خطرناک است

تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: باتوجه به گسترش سویه دلتا در بیشتر کشورهای دنیا که افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در پی داشته، روند همه گیری ویروس کرونا حتی کند هم نشده و لذا برداشتن محدودیت ها خطرناک است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت می گوید باتوجه به گسترش سویه دلتا در بیشتر مناطق دنیا، ابتلا به به ویروس کرونا رو به افزایش است و همین امر دلیل محکمی بر این مدعاست که همه گیری کووید-۱۹ رو به پایان نیست.  

«سمیه سوامیناتن» متخصص کودکان و از اعضای ارشد این نهاد جهانی در گفت و گو با بلومبرگ تاکید کرد:  «در حالیکه سطح واکسیناسیون در برخی از کشورها مانع از ابتلای شدید به کووید-۱۹ شده و میزان بستری و مرگ و میر را کاهش داده است، در بسیاری مناطق دیگر جهان بیمارستان ها با کمبود اکسیژن، تخت و مرگ و میر بالای بیماران دست و پنجه نرم می کنند.

گزارش ها نشان می دهد تنها در ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۵۰۰ هزار بیمار جدید ثبت شده و بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند؛ آماری که نشان می دهد روند همه گیری کرونا حتی کند هم نشده است.

همزمان سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است در برداشتن محدودیت های کرونایی جانب احتیاط را رعایت کنند تا دستاوردهای بدست آمده را نقش بر آب نکنند. در انگلیس  قرار است محدودیت‌های قانونی باقی مانده در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) برداشته شود و اقداماتی مانند استفاده از ماسک به یک انتخاب شخصی تبدیل شود. ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز باتوجه به کاهش نرخ ابتلا، محدودیت ها را کاهش داده اند.

«مایک رایان»  رئیس برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «این ایده که همه افراد واکسینه شده محافظت می شوند و همه چیز به حالت عادی برمی گردد یک فرضیه بسیار خطرناک در سراسر دنیا است».

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۱۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر چهار میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha