۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84399850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت راه‌اندازی و تثبیت پایگاه انتقال خون در شادگان

آبادان - ایرنا - شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت با وجود داشتن آمار بالای بیماران تالاسمی و مصدومان حوادث جاده‌ای از داشتن پایگاه انتقال خون محروم بوده و فرآورده های خونی مورد نیاز این شهرستان از پایگاه انتقال خون آبادان تامین می شود.

به گزارش ایرنا در شرایطی که کار خون گیری در شادگان به صورت محدود در برخی روزهای هفته انجام می شود ولی به خاطر شرایط خاص شادگان جوابگوی نیاز این شهرستان نبوده  و انتظار می رود مسئولان ذیربط برای حل این مشکل اقدام کنند. 

ایجاد پایگاه انتقال خون یکی از مهمترین نیازها و از جمله مطالبات مردم از مسوولان شهرستان شادگان است که تحقق آن همکاری و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی آبادان را می طلبد.

یک شهروند شادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: درحال حاضر به علت نبود پایگاه انتقال خون در شادگان مردم برای اهدا خون باید به شهرهای اهواز یا آبادان مراجعه کنند.

علی مجدم گفت: تاسیس و ایجاد پایگاه‌ انتقال خون از نیازهای ضروری در این شهرستان است و مردم انتظار دارند در راستای برطرف کردن این مشکل هرچه سریع‌تر ایجاد پایگاه انتقال در شادگان در دستور مسئولان کار قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد پایگاه انتقال خون جزء مهمترین نیازهای منطقه است که در این خصوص در سال‌های گذشته مردم بارها این مطالبه خود را به مسوولان منطقه اعلام کردند ولی به رغم گذشت زمان و اهمیت موضوع هنوز این مطالبه عملیاتی نشده است.

یکی دیگر از روستانشینان شادگانی گفت: به دلیل نبود پایگاه انتقال خون در شادگان برخی روستانشینان ناچار با طی چندین کیلومتر برای اهدای خون راهی مرکز استان در اهواز یا آبادان می شوند که این امر علاوه بر هزینه‌ بالای ایاب و ذهاب ، خطر تردد جاده ای را نیز به دنبال دارد.

مرتضی مقدم افزود: وجود پایگاه انتقال خون در شادگان اقدامی مهم و ضروری برای تامین نیاز خونی بیماران در این شهرستان است که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که مسئولیت امور درمانی و بهداشتی این شهرستان را بر عهده دارد قرار گیرد.

ایجاد پایگاه خون یکی از مهمترین نیازهای شادگان

سرپرست فرمانداری شادگان نیز  گفت: ایجاد پایگاه انتقال خون یکی از مهمترین نیازها و بخشی از مطالبه مردمی و مسوولان شهرستان است که برای تحقق آن به همکاری و پیگیری مسوولان استان خوزستان نیاز دارد.

امید صبری‌پور اظهار داشت: هم‌اکنون به علت نبود پایگاه انتقال خون در شادگان مردم برای اهدا و همچنین تامین خون مورد نیاز بیماران باید به اهواز مرکز استان خوزستان و یا آبادان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این پایگاه مهم و حیاتی جزو مطالبات همیشگی مردم و مسوولان است افزود: راه‌اندازی پایگاه انتقال خون با حمایت و همراهی مسوولان استانی امکان پذیر است.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان نیز گفت: برای ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان شادگان نیاز به پزشک و نیرو است که باید از مرکز استان تامین شود.

سحر مقبلی افزود: قرار بر این بود یک پزشک و نیروی مورد نیاز برای آموزش به مرکز انتقال خون آبادان معرفی شود تا پس از پایان آموزش به شهرستان شادگان اعزام شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون خون و فرآورده های خونی مورد نیاز شادگان از پایگاه انتقال خون آبادان تامین می شود و ماهانه حدود ۲۰۰ واحد خون برای بیماران و افراد تالاسمی این شهرستان تامین می شود.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز خوزستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha