سموم کشاورزی غیرمجاز به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مهاباد کشف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ بطری سموم کشاورزی غیرمجاز به ارزش افزون بر ۲ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمد توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی در منزل مسکونی خود اقدام به تهیه، تولید و توزیع سموم کشاورزی تقلبی می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس انتظامی شهرستان قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی محل مورد نظر شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت، ادامه داد: در بازرسی از محل هزار و ۷۲۳ بطری انواع سموم کشاورزی، سه دستگاه سشوار صنعتی، یک دستگاه پلمب بطری، یک دستگاه نصب سلفون، انواع بر چسب و ۲۷ گالن ۲۰ لیتری و تعدادی بطری خالی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مهاباد  اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ توحیدی با اعلام اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، بیان کرد: با توجه به اینکه این گونه سموم کشاورزی غیر مجاز بوده از کشاورزان درخواست می شود تا اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha