۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۶
کد خبرنگار: 1368
کد خبر: 84404413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در حوزه برندسازی کشاورزی ضعیف عمل شده است

اصفهان- ایرنا- یک مشاور مدیریت استراتژیک، ریسک و فرآیندهای کسب و کار گفت: در حوزه برندسازی در بخش کشاورزی ضعیف عمل شده است و اکنون مزرعه خاصی را نداریم که به عنوان برند شناخته شده باشد.

حسین نوریان عصر چهارشنبه در نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" در کمیته توسعه کشاورزی و منابع طبیعی با موضوع نقش آینده پژوهی در توسعه پایدار اکوسیستم کشاورزی افزود: صنایع به ویژه صنعت کشاورزی نیازمند استراتژی های درست و مناسب است که برای اتخاذ این استراتژی ها باید چالش های آن صنعت شناسایی شده و با تحلیل به سمت استراتژی سازی پیش برویم.

وی روش های تحلیل قدیمی را بر سه نوع تحلیل های داخلی، محیطی و رقابتی دانست و بیان کرد: باید وضعیت آینده بخش کشاورزی را تحلیل کنیم زیرا آینده بسیار متفاوت با امروز است و برای این تحلیل از روش تحلیل ریسک یا آینده پژوهی باید استفاده کرد.

این کارشناس مدیریت استراتژیک و ریسک با بیان اینکه آینده پژوهی اکوسیستم کشاورزی در ۲ بخش مدیریتی و تکنولوژی بررسی می شود یادآور شد: در آینده بخش کشاورزی بنگاه ها به سمت توسعه اکوسیستم کشاورزی پیش خواهند رفت و با توجه به دگرگونی های محیطی، مزیت های رقابتی و رهبری بازار دیگر مزین نیستند زیرا سازمان های بزرگ چابکی خود را از دست داده اند.

وی اظهارداشت: در آینده انعطاف پذیری و افزایش تاب آوری بحث های مهمی در اکوسیستم کشاورزی بوده و تکنولوژی هایی مانند اینترنت اشیا و واقعیت افزوده در صنعت کشاورزی اثرگذار و از هم گسیخته ساز خواهد بود.

نوریان تاکید کرد: اکوسیستم کشاورزی باید تحلیل شود و تحلیل کلان این اکوسیستم به توسعه پایدار و متوازن آن کمک می کند.

وی تصریح کرد: در بخش فروش و صادرات محصولات در اکوسیستم کشاورزی دچار عدم توازن هستیم بنابراین این عدم توازن در اکوسیستم کشاورزی باید شناسایی و تحلیل شود.

این کارشناس همچنین نقش حاکمیت در اکوسیستم کشاورزی را نقش تسهیل گری برشمرد.

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو"  سه شنبه گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ٢۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 ۳۲ نشست تخصصی در محورهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، صنعت و فناوری، گردشگری، توسعه علمی، مدیریت و اقتصاد، هنر، معماری و شهرسازی، رسانه، کشاورزی، آب، محیط زیست، جوانان و ورزش در این رویداد برگزار خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha