بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۸ میلیمتر در چاه زیارت رودان ثبت شد

بندرعباس - ایرنا - معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین میزان بارش‌ها عصر و جمعه شب بر اساس داده‌های باران سنجی با ۲۸ میلیمتر در روستای چاه زیارت شهرستان رودان به ثبت رسید.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار اولیه بوده و احتمال دارد با رسیدن اطلاعات بیشتر اندکی تغییر داشته باشد و براساس آنها در سرکم ۱۷ و پنج دهم میلیمتر، رهبران ۱۵و ۶ دهم میلیمتر
نازدشت هفت و ۲۲ دهم میلیمتر، مازگرد چهار میلیمتر و رهدار شهرستان رودان یک میلیمتر باران باریده است.

وی ادامه داد: مجموع بارش سامانه مونسون اقیانوس هند که موجب این بارش‌ها در هرمزگان شده در شهرستان حاجی آباد ۲۵ و یک دهم میلیمتر بوده و مجموع بارش سال زراعی این شهرستان ۷۳ و چهار دهم میلیمتر به ثبت رسیده است و در روستای چاه بنارد بستک ۶ میلیمتر باران باریده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت مجموع بارش سامانه مونسون اقیانوس هند سه و ۲ دهم میلیمتر در شهرستان بشاگرد بوده و مجموع بارش سال زراعی در آن شهرستان هم ۵۹ و ۹ دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: بارش‌ها به تناوب در امروز و فردا هم توسط موج‌های منفرد این سامانه بارشی تداوم می‌یابد و ساکنان و حاضران در استان هرمزگان توصیه‌ها و هشدارهای جوی و دریایی را جدی گرفته و رعایت کنند.

بارش باران‌ سامانه مونسون اقیانوس هند در شبانه روزگذشته مسیر دسترسی ۹ روستا را در شرق هرمزگان قطع کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha