تحول اساسی در اقتصاد مطالبه اصلی مردم از کابینه دولت سیزدهم است

بجنورد- ایرنا- عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: مردم از کابینه سیزدهم انتظار فعالیت جهادی و تحول گرا در اقتصاد را دارند و به صورت میدانی مشکلات مردم را از نزدیک پیگیری کنند.

جواد اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : دولت سیزدهم را کابینه کار و خدمت  باید باشد و افرادی باید در  این کابینه حضور داشته باشند که در کنار داشتن برنامه برای آینده، دنبال اجرای برنامه‌ها باشند و به سخنرانی و حرف اکتفا نکنند.

وی تصریح کرد: در دولت استفاده از همه ظرفیت‌های فکری و سیاسی باید چون منشور ملی نهادینه شود  تا مشکلات با حضور همه و احترام به اصل تکثر سریعتر مورد حل و فصل قرار گیرد.

این استاد دانشگاه بجنورد جوان بودن مسئولان اجرایی کشور، انقلابی بودن و  داشتن عملکرد انقلابی  را شاخصه‌های لازم برای کارآمدی دولت آینده اعلام کرد.

اصغری اظهارداشت : علاوه بر آن نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم  باید همسو با دولت و برای رفع مشکل اقتصادی جامعه ، کابیته دولت سیزدهم را همراهی کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی مردم کاهش یابد.
 وی اضافه کرد : دولت جدید باید برای کمک به بخش تولید عزم خود را جزم کند و نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها را فراهم کند، زیرا اگر تولید رشد کند کنار آن صادرات و اشتغال آن نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از معیشت مردم غافل شویم، گفت: حتما دولت باید در ظرف چندماه به‌مسیری برود که مشکلات اقتصادی را تا حدی برطرف کند.

این استاد دانشگاه افزود: حمایت، هدایت و نظارت از صنعت و تولید وظیفه عمومی دولت است. اگر مردم را در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و تولید به میدان بیاوریم و به آنها کمک کنیم در کوتاه‌ترین زمان، اوضاع نابسامان اقتصادی ساماندهی ‌می‌شود.

مبارزه با فساد و اجرای عدالت

وی مبارزه با فساد و اجرای عدالت را مهمترین برنامه اولویت دار دولت سیزدهم دانست و اظهارداشت : نفوذ گروه‌های فساد با نزدیک شدن به اعضای کابینه، ایجاد رانت و مساله وام‌های کلان از موارد شیوع فساد در دستگاه‌های اجرایی است که نیازمند پاکسازی است و تا اندازه‌ای با شکل‌گیری دولتی کارآمد از بین می‌رود.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب ملت بر فسادستیز بودن دولت سیزدهم، بیان کرد: تشکیل دولت و کابینه قوی و کارآمد به همراه شناسایی، برخورد و مبارزه با باندهای فساد زمینه را برای دولت فساد ستیز فراهم می‌کند.

وی یادآورشد: برخورد قاطع با مواردی از نفوذ فساد در قوه قضائیه، اقدامات مثبتی بود که امیدواری در این زمینه را در دولت آینده ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha