۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84406426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 84406426
۲ خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

سنندج - ایرنا - پلمب یک انبار غیر مجاز و غیر بهداشتی نگهداری و توزیع تخم مرغ در سنندج و ضبط ۱۱۲ کارتن تخم مرغ در یک واحد بسته بندی غیرمجاز از جمله ۲ خبر کوتاه دامپزشکی کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر کل دامپزشکی کردستان روز شنبه رد گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای سند ملی ارتقا کیفیت و تضمین سلامت تخم مرغ ، نگهداری تخم مرغ بدون رعایت زنجیره سرد و فاقد گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل که مصداق تخلف بهداشتی بوده که توسط بازرسان دامپزشکی برخورد قانونی خواهد شد. 

مجتبی ورمقانی افزود: با تلاش چند روزه اکیپ های اداره کل دامپزشکی کردستان و رصد مستمر بازار، یک انبار غیر مجاز و غیر بهداشتی تخم مرغ در حاشیه شهرستان سنندج کشف شد که بر اساس هماهنگی قبلی با دستگاه قضا و حسب دستور مقام قضایی این انبار نگهداری تا اطلاع ثانوی پلمب و تخم مرغ های موجود در این انبار نیز ضبط شد.

کشف و ضبط ۱۱۲ کارتن تخم مرغ غیربهداشتی

معاون سلامت دامپزشکی کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف و ضبط ۱۱۲ کارتن تخم مرغ  خبرداد که در شرایط غیر بهداشتی و بدون سردخانه در یک واحد بسته بندی در سنندج نگهداری می‌شد.

ناصر مخدوم  اظهار داشت: در اجرای سند ملی ارتقای کیفیت و تضمین سلامت تخم مرغ و در جریان بازدید اکیپ های ستادی بهداشت عمومی از یک واحد بسته بندی ۳۳ هزار و ۶۰۰ عدد تخم‌مرغ به علت رعایت نکردن زنجیره سرد در محل نگهداری و نیز نداشتن گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل، کشف و ضبط و تا تعیین تکلیف نهایی به اداره کل دامپزشکی کردستان منتقل شد.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha