سیل ۱۱۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خنج زیان رساند

شیراز- ایرنا- شهرهای جنوبی فارس از خسارات بارش های سیل آسا بی نصیب نماند ، به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج بر اساس برآورد اولیه ، باد و طوفان و سیل طی شبانه روز گذشته افزون بر ۱۱۳ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرد.

علی علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت وارده به محصولات کنجد و مرکبات بوده است.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش مرکزی شهرستن خنج نیز ۲۵ راس دام سبک را از بین برد ، گفت: بدون شک میزان خسارت وارد شده بیش از این است.

همچنین گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که باران و تندباد شدید در لامرد و برخی روستاهای این شهرستان نیز خساراتی را به زیرساخت ها و بخش های مهم زیربنایی وارد کرده است.

وزش تندباد و بارش شدید باران ظهر امروز( شنبه) خط انتقال برق چهار روستای شمالی بخش علامرودشت شامل خِشتی، گهلویه، ابوحنا و پرزی  در شهرستان لامرد را قطع کرد .

همچنین طی بارندگی شبانه روز گذشته ۲۱ تیر چراغ برق شکسته شده و برق چندین روستا در شهرستان لامرد برای ساعاتی نیز قطع  شد.

بارش باران همچنین در دیگر شهرستان های جنوبی فارس بویژه بخش هایی از شهرستان لارستان نیز باعث جاری شدن سیل ، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی شده است.

اداره کل هواشناسی استان فارس نیز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۶۹ و ۹ دهم میلی متر باران در مناطق نیمه جنوبی و مرکزی استان فارس بارید.

مهرداد قطره سامانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  بارش باران در ۶۹ منطقه استان فارس صورت گرفت  که در بخش های حاج طاهره  با ۵۲ میلی‌متر و  شهر پیر و نوابگان با ۴۳ میلی متر  از توابع شهرستان زرین دشت بیشترین میزان بارندگی داشته است.

وی اضافه کرد: آسمان استان برای امروز شنبه ۲۶ تیر ماه نیمه ابری تا تمام ابری، در بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد و در نیمه جنوبی و مرکزی و برخی نقاط شمالی طی بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی و با احتمال تگرگ بخصوص در جنوب و غرب استان پیش بینی می شود.

قطره سامانی ادامه داد: همچنین برای یکشنبه ۲۷ تیر ماه نیز آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری و در بعد از ظهر  و اوایل شب وزش باد و در اغلب نقاط در روز و شب رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی و با احتمال تگرگ بخصوص در جنوب و غرب استان پیش بینی شده است.

 وی بیان کرد: تا پنج روز آینده  شرایط ناپایدار و رگبار و رعدوبرق را در استان تا روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ماه خواهیم داشت که سه‌شنبه ضعیف تر اما چهارشنبه ۳۰ تیر ماه احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط خواهد بود۔

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: منطقه ایزد خواست بادمای   ۱۸ در جه بالای صفر سردترین نقطه استان بود و  لامردبا ۴۴ در جه بالای صفر گرم ترین منطقه فارس را به خود اختصاص داد.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ درجه بالای صفر رسید اما در بامداد امروز شنبه ۲۶ تیر ماه به ۲۴ درجه بالای صفر کاهش پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha