۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84407667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۲۰؛ رکورد تازه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در آمریکا

تهران – ایرنا – تعداد قربانیان آمریکایی سوء مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ با ۳۰ درصد رشد سالانه به بیش از ۹۰ هزار نفر رسید که رکوردی تازه در این کشور محسوب می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای رادیوی همگانی ملی آمریکا به تازگی خبر داد که جدیدترین آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های این کشور نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۳ هزار نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باختند که این داده نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادسی، ۳۰ درصد رشد کرده است. به گفته مقام های آمریکایی این افزایش مرگ و میر ناشی از عواملی همچون کشندگی فنتانیل و عوامل استرس زای دوران همه گیری کروناست.

آمار مرگ و میر اخیر علاوه بر آنکه تاکنون در آمریکا سابقه نداشته، بیشترین میزان افزایش یک ساله در ۲۲ سال اخیر را نیز رقم زده است. در این میان استعمال ماده مخدر صنعتی فنتانیل بیشترین قربانیان را به خود اختصاص داده است.

بنا به آمار مرکز مذکور، تعداد جانباختگان مصرف بیش از حد مواد مخدر در ۱۰ ایالت ورمونت، کارلینای جنوبی، ویرجینیای غربی، لوئیزیانا، کالیفرنیا، تنسی، نبراسکا، آرکانزاس و ویرجینیا نسبت به سال ۲۰۱۹ دستکم ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار سال گذشته میلادی، بیشترین قربانیان مواد مخدر در آمریکا بزرگسالان ۳۵ تا ۴۴ ساله بوده اند. پیش از سال ۲۰۱۶ هروئین قاتل اصلی آمریکایی های مصرف کننده مواد مخدر بود ولی از آن سال تاکنون جای خود را به ماده مخدر صنعتی فنتانیل داده که ۵۰ تا ۱۰۰ برابر قویتر از مرفین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha