واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی بالاتر از حد استاندارد است

ارومیه- ایرنا- رییس تیم پایش اعزامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی بالاتر از حد استاندارد بوده و حتی در برخی بخش‌ها می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

زهرا عبداللهی روز یکشنبه پس از بازدید پنج روزه از روند رواکسیناسیون در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی افزود: همه نیروهای دخیل در امر واکسیناسیون، مسلط، آگاه و آشنا به وظیفه خود بوده و به نحو احسن به واکسیناسیون مبادرت می کنند که این امر به معنی مدیریت انسجام یافته در جای جای استان است.

وی به مناسب بودن فضای فیزیکی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: به جز حداکثر سه مرکز که باید به محیط و فضای فیزیکی آنان بیشتر توجه شود، در سایر نقاط استان مراکز تجمیعی شرایط ایده آلی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات و ملزومات داشتند.

رییس تیم پایش اعزامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با این ظرفیت و علاقه همکاران در ارائه خدمات سلامت، روند واکسیناسیون در آذربایجان غربی بسیار خوب پیش خواهد رفت.

عبداللهی اضافه کرد: رضایت مندی مطلوب دریافت کنندگان واکسن در سراسر استان، کاهش میانگین زمان دریافت خدمت در مراکز تجمیعی به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، همزمانی مطلوب ثبت الکترونیک و تزریق واکسن، نبود هیچ نوع قاچاق واکسن از مرزهای این استان به سایر نقاط کشور از جمله نقاط قوت آذربایجان غربی است.

وی گفت: البته پوشش واکسیناسیون در مناطق روستایی بعضی از شهرستان های جنوب و شمال آذربایجان غربی نیاز به ارتقا داشته که انتظار می رود با استفاده از هماهنگی و پتانسیل بین بخشی از جمله مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، روحانیون بخصوص در جنوب استان و رسانه های جمعی جهت اصلاح باور های نادرست اقدام شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون افزون بر ۲۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کرده اند که حدود هفت درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha