۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84408776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت هلو از باغ‌های مهاباد ۱۰ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از هفت هزار تُن هلو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر است.

سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه باغ های هلو امسال در معرض سرما قرار نگرفت، اظهار داشت: در این شهرستان بالغ بر ۴۰۰ هکتار باغ هلو وجود دارد که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۱۷ تُن محصول برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه در مهاباد ارقام مختلف هلو از جمله زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی کشت می‌شود، افزود: ۳۰ درصد از محصول تولیدی هلو در سطح شهرستان و حدود ۷۰ درصد به دیگر استان های کشور از جمله اهواز و خوزستان ارسال می‌شود.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: هلو از جمله میوه‌های هسته‌دار است که در فاصله بسیار کوتاهی پس از برداشت کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیازمند مراقبت و مکان مناسب برای نگهداری است.

کریمی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۱۶۸ تن میوه هسته دار از سطح بیش از ۸۷۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بارور است که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha