۲۸۳ میلیارد ریال از بدهی های شهرداری مهاباد پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- شهردار مهاباد گفت: طی پنج ماه گذشته ۲۸۳ میلیارد ریال از معوقات پرسنل و کارگران شهرداری این شهر پرداخت شده است.

سیدجمیل قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته و با برنامه‌ریزی و مدیریت منابع مالی تاکنون موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل اداری و عیدی و پاداش سال گذشته، حدود ۲۴ میلیارد ریال حقوق پرسنل آتش‌نشانی و عیدی و پاداش سال گذشته، بیش از ۶۳ میلیارد ریال حقوق پرسنل فضای سبز و بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال حقوق پرسنل خدمات، امانی، رانندگان استیجاری و آسفالت را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان شهرداری مهاباد اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت با پرداخت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات بازنشستگان شهرداری بدهی‌های شهرداری مهاباد به این قشر تسویه شده و به جز تعدادی انگشت شمار، شهرداری به هیچ کدام از بازنشستگان بدهی ندارد.

شهردار مهاباد با اشاره به وضعیت خیابان‌های شهر و گلایه های شهروندان نیز اظهار داشت: در پنج ماه گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت با متراژ  ۱۸ هزار مترمربع در سطح شهر در قالب آسفالت معابر، ترمیم معابر و لکه‌گیری انجام گرفته است و تا حصول نتیجه مطلوب و رفع کامل مشکلات معابر سطح شهر این رویه تداوم خواهد داشت.

قادری در خصوص وضعیت نامطلوب سایت پسماند سیدآباد نیز اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری، مجوز خرید دستگاه "سیمی‌تریلر" اخذ شده که استفاده از این دستگاه باعث کامپکت کردن زباله و کاهش بسیار زیاد شیرابه زباله شهری می‌شود و از حجم آلودگی و بوی نامطبوع آن تا میزان بسیار زیادی می کاهد.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان شهرداری در خصوص‌ طرح تفضیلی جدید شهری تاکید کرد: مساحت فعلی شهر مهاباد در حدود ۲.۵۳ هزار هکتار است که در تلاش هستیم با رایزنی‌های صورت گرفته در طرح تفضیلی آینده این مساحت را به ۶ هزار هکتار افزایش دهیم.

قادری بیان کرد: با توجه به بالا بودن شاخص رشد جمعیت شهرستان از شاخص‌های استان و کشوری، عدم برنامه‌ریزی صحیح در این مسیر می‌تواند به بروز مشکلاتی در آینده علی‌الخصوص در حوزه مسکن بدل شود.

شهر ۱۶۶ هزار و ۵۱۸ نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

جمیل قادری بهمن ماه سال گذشته از طرف استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان شهردار جدید مهاباد انتخاب شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha