بندر چوئبده آبادان همچنان گرفتار مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی است

آبادان - ایرنا - امام جمعه بندر چوئبده آبادان گفت: شهر چوئبده با مشکل چندین ساله کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه است و با وجود پیگیری‌ انجام شده این مشکل هنوز حل نشده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید سیلاوی سه‌شنبه در نشست شورای اداری در مصلی جمعه شهر چوئبده اظهار داشت:مردم قدردان تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان هستند ولی باید برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی این شهر به صورت اساسی چاره اندیشی شود.
وی خواستار توجه جدی مسوولان استانی به مشکلات زیرساختی شهر چوئبده شد و افزود: به دلیل نظارت کم مسوولان پیمانکاران بارها پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر چوئبده را به صورت نیمه کاره رها کرده و جوابگو نیز نیستند.

حجت الاسلام سیلاوی خواستار توجه جدی مسوولان به سایت پروژه میگوی چوئبده به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در استان خوزستان شد و گفت: این مجتمع تجاری علاوه بر تامین میگوی مورد نیاز برای مصارف داخل کشور و صادرات ظرفیت ایجاد سه هزار شغلی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در ادامه این نشست گفت: اقدام اولیه برای لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار سنتی چوئبده و دهستان‌های بخش مرکزی انجام شده است که اجرای آن نقش مهمی در تامین آب کشاورزی منطقه دارد و در چند روز آینده این طرح توسط شرکت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.
حسن دشتی‌نژاد گفت: در بخش اروندکنار نیز عملیات لایروبی ۱۷۲ کیلومتر از انهار سنتی برای اولین بار در دست اجرا است که با کمک جهاد نصر و ایجاد لوله کشی‌ گسترده و پمپاژ آب به زمین‌های کشاورزی مشکل آبرسانی به نخلستان‌ها این بخش نیز برطرف خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: مجوز احداث بیمارستان محلی در شهر چوئبده صادر شده و نیاز به تامین اعتبار است ضمن  اینکه کادر فنی درمانگاه شهر چوئبده تکمیل شده است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در جنوب غرب خوزستان در حال انجام است و انتظار داریم مردم با مراجعه برای دریافت واکسن در این زمینه با ما همکاری کنند.
به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این نشست گفت: در ۲ سال گذشته  ۵۴ کلاس درس به شهر چوئبده اضافه شده است و ساخت دبستان مشارکتی خیرساز ۶ کلاسه نیز در دستور کار قرار دارد.

حبیب‌الله رمضانی گفت:در تلاش هستیم تا کمبود کادر آموزشی شهر چوئبده را با جذب معلم و تامین نیروی انسانی برطرف کنیم.

بندر چوئبده در ۳۵ کیلومتری آبادان و در نزدیکی دهانۀ آبراه بهمنشیر واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha