۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 84410553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ تن ذرت قاچاق در ایلام کشف شد

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 84410553
۱۰ تن ذرت قاچاق در ایلام کشف شد

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی ایلام از کشف ۱۰ تن ذرت قاچاق و خارج از شبکه توزیع از یک کامیون در محور مواصلاتی ایلام - دره شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز سه شنبه اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت شخصی در زمینه توزیع ذرت خارجی و قاچاق رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی توانستند یک کامیون را در محور مواصلاتی ایلام – دره شهر متوقف و از قسمت بار آن ۱۰ تن ذرت قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه راننده کامیون بمنظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است، یادآور شد: کارشناسان ارزش این محموله ذرت قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

ایجاد حساب جعلی و سرقت اطلاعات، شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی 

رییس پلیس فتا استان ایلام گفت: ایجاد اکانت‌های جعلی که با نام دیگران ایجاد شده یکی از روش‌های جدید مجرمان سایبری است. 

سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: کلاهبرداران اینترنتی با سرقت تصاویر و مشخصات کاربران از پروفایل شخصی آنان اقدام به ایجاد اکانت جعلی نموده و با ارسال پیام به نزدیکان، مخاطبان و دنبال کنندگان از آنان درخواست کمک مالی می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری، با سرقت اطلاعات افراد فعال در فضای مجازی و ایجاد حساب کاربری به نام آنان به دنبال کلاهبرداری از هموطنان می باشند.

رییس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: این افراد پس از جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد فعال در فضای مجازی و با ایجاد یک پیج جعلی ضمن معرفی خود به عنوان فرد اصلی پس از جلب اعتماد با انتشار پیام کمک مالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی یادآور شد: شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند و هنگام مشاهده اینگونه درخواست‌های مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا بمنظور اطمینان از صحت موضوع با صاحب حساب تماس بگیرند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: کاربران از دنبال کردن افراد ناشناس خودداری و حتما تنظیمات امنیتی را در پیج خود لحاظ کنند و برای اطلاع از شیوه‌های کلاهبرداری نوظهور با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی مطلع شده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha