مراسم سالگرد روح الله رجایی سردبیرفقید جام جم در تهران برگزار شد

تهران - ایرنا- مراسم اولین سالگرد روح الله رجایی سردبیر فقید روزنامه جام جام، شامگاه چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در کهف الشهدا ولنجک تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا،   مراسم اولین سالگرد روح الله رجایی سردبیر فقید روزنامه جام جم شامگاه چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  با حضور شماری از همکاران و خانواده مرحوم در فضای باز کهف الشهدا ولنجک با سخنرانی شیخ مصطفی کرمی و مداحی حاج حیدر خمسه برگزار شد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه " اصحاب رسانه همانند دوران دفاع مقدس با مجاهدت و تلاش شبانه‌ روزی در این راه از جان و سلامت خود هزینه کردند، مصیبت درگذشت روح الله رجایی را در سالگرد درگذشت این روزنامه نگار به همکاران و خانواده مرحوم تسلیت گفت. "

  «روح الله رجایی» سردبیر روزنامه جام جم تیر ماه سال ۹۹ بر اثر بیماری کرونا جان باخت و پیکر آن مرحوم ۳۱ تیرماه در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

 فردا پنجشنبه /۳۱ تیرماه/ نیز از ساعت ۱۸ تا ۱۹.۳۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم یادبود زنده یاد روح الله رجایی در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

روح‌الله رجایی متولد ۱۳۶۱ و دانش آموخته مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات بود و از سال ۱۳۸۰ به صورت حرفه‌ای به کار روزنامه نگاری اشتغال داشت.

این روزنامه نگار فقید صبح دوشنبه (۳۰ تیرماه ۹۹) درحالی دارفانی را وداع گفت که یک هفته قبل  از مثبت بودن تست کرونای خود اطمینان داشت  و به همین علت نیز از همان زمان به محل کار خود در روزنامه جام‌جم مراجعه نکرد.

این فعال رسانه ای با توجه به ابتلای به این بیماری مدت زمانی را از هفته گذشته به درمان پرداخت و روند درمانش همچنان ادامه داشت؛ وی در مدت زمان درمان خود، پیامی تصویری را نیز برای اطلاع رسانی در فضای مجازی بخاطر مبارزه اش با بیماری کرونا منتشر کرد.

امیدواری به روند بهبودی و بالا رفتن اکسیژن خون زنده یاد رجایی طی روزهای گذشته موجب شادی دوستان و همکاران وی شده بود اما در کمال ناباوری  رسانه ها خبر فوت وی را گزارش کردند.

زنده یاد روح‌الله رجایی با مدرک دکترای علوم ارتباطات سابقه حضور در نشریات همشهری جوان، همشهری، تهران امروز و معاونت اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و معاونت روابط عمومی‌پژوهشگاه علوم انسانی را داشت.

وی روزنامه نگاری شناخته شده در بین اهالی مطبوعات و رسانه بود.

روح الله اعتکافش را ترک نمی‌کرد
 پدر مرحوم "روح الله رجایی" سردبیر فقید روزنامه جام جم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پسرم هیچ سالی اعتکاف را ترک نکرد؛ حتی زمانی که سفر عمره ما با ۱۳ رجب مصادف بود، در مکه معتکف شد.

پدر آن مرحوم گفت: بنده سال ۶۰ در چند روزگی روح‌ الله عازم جبهه شدم؛ پسرم از کودکی عاشق امام حسین (ع) بود و دو سفر عمره هم همراه هم بودیم.

وی گفت: غالبا از کارهایی که روح الله در عمر کوتاهش انجام داد، خبر نداشتیم. به طور مثال به همراه دوستان اربعینی خود برای خدمت به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان می‌رفت و ما مطلع نبودیم.

این پدر داغدیده می‌گوید: حکمت خدا در آن بود که روح الله را در عزت از ما بگیرد و ما را خدا امتحان کند. در این یک سال به جای فاتحه با خانواده ۱۰ سال نماز قضای احتمالی صبح برای‌ش خواندیم گرچه نماز قضایی نداشت.

وی یادآور شد: سال گذشته در شب شهادت امام جواد (ع) همراه دوستانش برای طلب شفای او به اینجا (کهف الشهدا ولنجک) آمدیم، اما حکمت خدا بر آن بود که در آن شب به سفر ابدی برود و در شب اربعین چهلمش باشد. همچنین سالگردش امسال عید قربان و سال بعد عید غدیر است. می‌دانم این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای طلب آمرزش او می‌شود.

پدر مرحوم رجایی اظهار داشت: از پسرم سه فرزند به یادگار مانده که حسام الدین‌ ۱۲ ساله، شهاب الدین‌ چهار ساله و نرگس در زمان فوت پدر ۴۰ روزه بود. امیدواریم براساس مصلحت خداوند بزرگ شوند و در قیامت سرافراز باشیم.

سینه پسرم در شب شهادت حضرت زهرا (س) کبود می‌شد

مادر مرحوم رجایی نیز در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: باطن انسان‌ها را که نمی دانیم اما ظاهر پسرم را که برای خود معنا کردم، قلبی مملو از حب ائمه اطهار خصوصاً اباعبدالله (ع) و حضرت زهرا (س) داشت.

این مادر داغدیده که صحبتش را با نوای آخ بمیرم مادر ادامه می‌دهد، گفت: در عاشورا و اربعین حالش دست خودش نبود؛ چشم‌هاش از بس اشک می‌ریخت چشمه بود و سینه‌اش در شب شهادت حضرت فاطمه (س) کبود می‌شد. به مرگ روح الله حسادت می‌کنم.

وی با اشاره به خصوصیات فرزند از دست رفه خود ابراز داشت: قانونی داشتیم که هرگاه از سفر معنوی بازمیگشت، دو ساعتی را تدارک می‌دید تا برای من که می‌پرسیدم "از سفر چه خبر؟ " مفصل تعریف کند.

مادر مرحوم رجایی می‌گوید: زمانی که داعش خبیث حرم امام هادی (ع) را بمباران کرد، روح الله برای زیارت به کربلا رفت و وقتی برگشت، برایش می‌گفتم مامان حرم امام درست می‌شود، که گفت مادر وقتی برای زیارت امام هادی و عسکری رفتم بی‌بی زهرا (س) گنبد و بارگاه نداشت.

وی از خاطره پسر مرحومش چنین گفت: روح الله با اصرار از مسئولان مربوطه تقاضای زیارت داشت و اجازه نمی‌دادند.

مادر روح الله به نقل از پسر مرحومش گفت: دست‌بردار نبودم؛ با امید رفته بودم و التماسشان می‌کردم اما آن‌ها با لحن عربی می‌گفتند امکانش نیست. در برگشت بودم که انگار کسی آمد و گفت، روح الله یادت هست فلانی گفت اگر عرب‌ها را به حضرت ابوالفضل (ع) قسم بدهی می‌ترسند و کوتاه می‌آیند؟ رفتم و گفتم نمی‌ذارید زیارت کنم، میروم کربلا شکایتتان را به حضرت عباس (ع) می‌کنم.

روح الله به مادر گفته بود: منتظر واکنش آن‌ها نماندم تا دو قدم که رفتم، خودش را جلو انداخت و گفت برو زیارت کن. از طرف همه زیارت کردم. سرم را گذاشتم روی قبر، اما چه زیارتی شد.

به گزارش ایرنا، مرحوم "روح الله رجایی" سردبیر فقید روزنامه جام جم تیر ماه سال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخت و پیکر آن مرحوم ۳۱ تیرماه در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

اولین سالگرد مرحوم رجایی شامگاه چهارشنبه سی‌ام تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در کهف الشهدا "ولنجک" برگزار شد. امروز (پنجشنبه) نیز مراسم یادبودی برای آن سفر کرده، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha